بازدید سرپرست وزارت ورزش و رئیس کمیته المپیک از اردوی تیم ملی ووشو

تهران- ایرنا- کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان و محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک امروز از اردوی تیم‌های ملی ووشو مردان و بانوان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان صبح امروز (جمعه) به همراه محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، مهدی علی‌نژاد نایب رئیس کنفدراسیون ووشو آسیا و عضو هیئت رئیسه، امیر صدیقی رئیس فدراسیون، سیدمحمد پولادگر معاون وزیر ورزش، با حضور در آکادمی ووشو مجموعه آزادی ضمن بازدید از اردوی تیم‌های ملی ووشو زنان و مردان با ملی‌پوشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون در این دیدار گفت: فدراسیون ووشو همواره با مدال‌آوری و افتخارآفرینی دل مردم ایران را شاد کرده و اتکایی برای کاروان ایران بوده. امیدوارم دولت هر چه سریعتر شما را معرفی کند و حضور شما اتفاق خوبی بود.

بازدید سرپرست وزارت ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی ووشو

وی افزود: جمعیت قابل توجهی را در اردو داریم. بخشی در آکادمی ووشو و بخشی در آکادمی ملی المپیک و بعضا در شهرستان‌ها در اردو هستند و با وجود محدودیت‌ها اردوها را به خوبی و به بهترین شکل پیش می‌بردم.

راضیه طهماسبی سرمربی تیم ساندا در این دیدار گفت: ششمین اردوی تیم ملی را پشت سرمی‌گذاریم و ۲ اردوی دیگر داریم تا در هانگژو اتفاق خوبی رقم بزنیم. ووشو همواره در تمام مسابقات مدال‌آور بوده و بچه‌ها با کمترین توقع تلاش می‌کنند تا بهترین نتایج را رقم بزنند. امیدوارم نگاه ویژه‌ای به ووشو داشته باشید.

مهدی علی‌نژاد نایب رئیس کنفدراسیون ووشو آسیا نیز اظهار داشت: استارت این مجموعه سال ۸۸ زده شد. در آن زمان تیم از بازی‌های آسیایی دوحه برگشته بود. خدمت هاشمی رفتم و اندازه ۵ تا تالو فیلد کمک کردند که حدود ۹۰ هزار دلار بود و با تمریناتی که روی آنها داشتیم توفیقات زیادی در تالو به دست آمد. هاشمی با ووشو آشنا است و همواره حمایت ویژه داشتند و حتی به فدراسیون جهانی هم این حمایت را اعلام کردند. حضور ایشان شرایط را به خوبی رقم می‌زند.

وی افزود: امیدوارم با هم‌افزایی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و همچنین حضور هاشمی و خسروی‌وفا، دو سرمایه ارزشمند ورزش، اتفاقات خوبی رقم بخورد. به عنوان عضو فدراسیون جهانی می‌گویم که از دولت و کمیته ملی المپیک ایران به خاطر حمایت از ووشو سپاسگزارم.

الهه منصوریان ملی‌پوش ووشو در این دیدار گفت: ما بی‌جا و مکان بودیم ولی با احداث آکادمی ووشو، صاحب خانه شدیم. ما بچه پولدار نیستیم و روی سنگ هم می‌خوابیم. بچه‌ها آنقدر در زندگی سختی کشیده‌اند که بدون هیچ توقعی با تمام وجود برای مدال‌آوری تلاش می‌کنند. پیش از این ما نمی‌دانستیم برای حضور در مسابقات اصلا پولی به‌دستمان می‌رسد یا نه. به همین دلیل به همراه شهریانو به وزارت ورزش رفتیم. امروز اما امیدواریم با حضور شما حمایت شویم.

وی ادامه داد: می‌خواهم از این فرصت برای تشکر از صدیقی استفاده کنم. او بین دختران و پسران ووشوکار هیچ تبعیض قایل نمی‌شود. یک درخواست هم دارم و آن این‌ که از کمیته خواهش می‌کنم نایب رییس بانوان به عنوان سرپرست بانوان به بازی‌های آسیایی اعزام شود.

شهربانو منصوریان ملی‌پوش ووشو نیز در این دیدار گفت: از این‌که امروز در اردوی ووشو حضور دارید خوشحالم. دلم می‌خواهد سری به خوابگاه ما بزنید. می‌خواهم بگویم اگر چینی‌ها خوب نتیجه می‌گیرند سالن تمرین خوب دارند ولی ما نداریم. این همه زمین اینجاست ولی به ووشو نمی‌دهند. ما همیشه خواسته‌هایمان را به مسئولان گفتیم ولی اتفاقی نیفتاده.

وی افزود: وقتی به فدراسیون کشتی رفتم علیرضا دبیر گفت بچه‌ها ۴ ساعت تمرین می‌کنند ولی ۴۸ ساعت اینجا هستند و باید امکانات‌ خوبی داسته باشند. او فدراسیون کشتی و سالن‌های تمرینی مختلفی ساخت و معلوم است در چنین شرایطی کشتی نتیجه می‌گیرد.

منصوریان ادامه داد: خواهش می‌کنم به امکانات ووشو رسیدگی کنید. ما سالن تمرین و غذا خوری نداریم و بعد از تمرین سخت و درحالی که به شدت خسته‌ایم باید لباس بپوشیم و برویم بیرون تا غذا بخوریم. با وجود سختی‌ها اما همیشه از ووشو انتظار مدال‌آوری می‌رود. خواهش می‌کنم از ووشو حمایت کنید. البته ببخشید که من سخنرانی بلد نیستم.

در ادامه کیومرث هاشمی با شوخی به منصوریان گفت با این سخنرانی خوب باید نماینده مجلس شوی. او نیز در جواب گفت: می‌خواهم نماینده مجلس شوم تا برای ووشو سالن و امکانات بگیرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha