۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85195633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید بر ظرفیت‌های همکاری ایران، چین و پاکستان برای ارتقای تجارت منطقه‌ای

اسلام‌آباد - ایرنا - در جریان دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «لاهور» با مسوولان اتاق مشترک بازرگانی و صنایع پاکستان و چین، طرفین بر ظرفیت‌های بالقوه سه کشور دوست جهت همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف و کمک به ارتقای تجارت منطقه‌ای تاکید کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «مهران موحدفر» در بازدید از اتاق مشترک بازرگانی پاکستان و چین در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های اقتصادی و تجارت دو کشور و ظرفیت‌های ایران، چین و پاکستان برای توسعه مراودات سه جانبه در منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: باید از روابط دیرینه و ممتاز ایران و پاکستان در راستای دستیابی به منافع اقتصادی متقابل استفاده کنیم و این سطح خوب روابط می‌تواند به عاملی برای رشد حجم تجارت مشترک تبدیل شود.

موحدفر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری با پاکستان و چین برای تامین نیروی انسانی و نیروی کار ماهر در بسیاری از بخش‌ها از جمله انرژی، پروژه‌های زیربنایی و بسیاری دیگر را اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیاتی از تجار چین و پاکستان باید به ایران سفر کنند تا فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری را ببینند، اطمینان داد که نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در پاکستان همه حمایت‌ها و همکاری‌های ممکن را به ذینفعان ارائه خواهند کرد.

سرکنسول ایران در لاهور افزود که برای تقویت بیشتر پیوندهای تجاری و اقتصادی بین سه کشور تلاش خواهد کرد.

در این جلسه «معظم گورکی» رئیس اتاق مشترک بازرگانی پاکستان و چین گفت: ایران، چین و پاکستان هر سه کشورهای دوست و برادر هستند و قادرند در بسیاری از زمینه‌ها مکمل اقتصاد یکدیگر باشند، از این رو باید بر ارتقای روابط تجاری و اقتصادی برای دستیابی به نتایج سودمند متقابل تمرکز شود.

وی اظهار داشت: تجارت سه جانبه بین پاکستان، ایران و چین بسیار ناچیز است که با ارتقای روابط تجاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور می‌توان آن را بهبود بخشید.

صلاح الدین حنیف، دبیرکل اتاق مشترک پاکستان و چین نیز گفت: پاکستان، ایران را کشوری مهم برای تجارت می‌داند و ما از تلاش و طرح‌های همتایان ایرانی خود برای ارتقای روابط تجاری و همچنین مراودات سه جانبه با حضور چین استقبال می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha