خطیب جمعه کرمان: افزایش مشارکت انتخاباتی در گرو اقدام همگان است

کرمان - ایرنا - امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه برای افزایش مشارکت در انتخابات، همدلی و همراهی همه مردم و دست اندرکاران باید مدنظر باشد، گفت: به طور حتم می‌توانیم در انتخابات مجلس مشارکت بالایی داشته باشیم و جوانان توانمندی را برای خدمت به مجلس بفرستیم تا خدمات خوبی را برای مردم انجام دهند. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام علی (ع) با اشاره به فرا رسیدن زمان پیش ثبت نام برای شرکت در انتخابات مجلس که طی اسفندماه امسال برگزار خواهد شد افزود: این موقعیت فرصت مناسب برای کسانی است که امکان خدمتگزاری را در مجلس در خود می بینند و احساس تکلیف دارند.

وی با اشاره به اینکه نظام به دنبال این نیست که تعداد ثبت نام شوندگان در انتخابات مجلس زیاد شود بلکه به دنبال کیفیت ثبت نام کنندگان است، تاکید کرد: مجلس نیازمند تخصص های مختلف است؛ متخصصانی که مصلحت ها را ببینند از این‌رو تاکید ما این است که افرادی که توانمند هستند در این پیش ثبت نام انتخابات پیشقدم شوند.
خطیب جمعه کرمان با اشاره به چهار معیار امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است، گفت: هر کدام از این بخش ها مربوط به وظایف دستگاه های خاصی است و در همین زمینه برای افزایش مشارکت مردم از اکنون همه کسانی که می توانند در حضور بیشتر مردم نقش آفرین باشد این کار را انجام دهند.
وی ادامه داد: در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مسئولان سعی کنند رضایتمندی مردم را جلب و از عملی که منجر به رنجش آنان می شود، پرهیز کنند.

مقاومت شرط پیروزی
خطیب جمعه کرمان همچنین با اشاره به ۲ مناسبت روز مقاومت اسلامی و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم گفت: اسلام از روز نخست با حضور جوانان و با مقاومت پیروز شد و این مقاومت تا امروز ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه مقاومت مهم و اساسی است تاکید کرد: انسان بدون صبوری و ایستادگی نمی تواند پیروز شود، اگر امام حسین(ع) در کربلا مقاومت نکرده بود این عزت، سربلندی و اسلاب ناب برای ما مردم حاصل نمی شد.
حجت الاسلام عرب پور اظهارداشت: مقاومت شرط پیروزی است، اگر مقاومت نمی کردیم انقلاب پیروز نمی شد و در دفاع مقدس نیز به سربلندی نمی رسیدیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha