امام جمعه کرمانشاه: دشمنان از بصیرت جوانان ایران اسلامی واهمه دارند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با توصیه به جوانان برای حفظ بصریت خود، گفت: دشمنان از همین بصیرت شما میترسند و این بصیرت و آگاهی است که ۱۴۰۰ سال اسلام را نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، افزود: اینکه راجب بسم الله الرحمن الرحیم ثواب های زیادی نقل شده تعمیم بر این است که انسان باید تمام کارهای خود را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع کند. آنچه که در عالم ما است همه بر پایه رحمانیت و رحیمیت گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: انسان دائما در مسیر خیر خدا قرار دارد مشروط به اینکه در درون یک واعظ وجود داشته باشد و خدا را حاضر و ناظر بداند.

خطیب جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به نبود همیشگی یک فرد واعظ و راهنمای همیشگی افزود: انسان یک واعظ درونی برای خود لازم دارد که با او صحبت کند و کسی باشد که او راه نهیب بزند.

آیت الله علما با مهم دانستن محاسبه اعمال گفت: مسئله اصلی زندگی ما باید محاسبه رفتار و کردار خود باشد. باید محاسبه کنیم که چه داده ایم و چه گرفته ایم و شعار دل، جان و روح ما باید تقوا باشد. انسان باید لباس تقوا را بر تن داشته باشد که بهترین لباس است.

وی با اشاره به از خودگذشتگی تمامی معصومین برای محافظت از تقوا افزود: هیچ کردار و رفتاری بالاتر از تقوا نیست و باید از تقوا نگهداری کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جایگاه والای حضرت عباس (َع) در قیامت افزود: در روز قیامت همه به حال قمر بنی هاشم (َع) قبطه می خورند. همگی انگشت به دندان اند که ایشان چه مقام و منزلت والایی دارند. ابولفضل العباس (َع) برای اسلام همه چیز را کنار گذاشت و از خودگذشتی کرد. مردان دقت کنند که حضرت عباس (َع) این غیرت را چگونه خرج کرد. مردان و جوانان باید بدانند که ایشان چگونه از اسلام دفاع کرد. بصیرت قمربنی هاشم (َع) تا قیامت با ما هست و صحبت میکند.

وی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: ۱۱ محرم روز تجلیل از اسرا و مفقودین، و ۱۲ محرم به استناد به روایتی روز شهادت امام سجاد (ع) است.

امام جمعه کرمانشاه دیگر مناسبت هفته را ۱۱ مرداد روز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری عنوان کرد و گفت: آیت الله شیخ فضل الله نوری از رهبران نهضت مشروطه بود. یک مجتهد و فرد بزرگی که برای اسلام الگو بود. اسلام اینگونه به دست ما رسیده است و باید از ان مواظبت کنیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه هتک حرمت به خانواده شهید را محکوم کرد

ماموستا «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی، هتک حرمت به خانواده معظم سردار مدافع حرم حاج حسین علیخانی را محکوم کرد و گفت: خانواده سردار شهید که حین انجام ماموریت امر به معروف ونهی از منکر مورد ضرب وشتم قرار گرفت کاری بسیار ناشایست است که شایسته جامعه اسلامی ومردم شریف کرمانشاه نیست.

ماموستا مرادی افزود: باید بدانیم هرکشوری باید ها و نبایدهایی اجتماعی خاصی دارند که مردم ملزم به رعایت آن هستند و امر به رعایت حجاب در جامعه برای خواهران از بایدها و یا جهر به معصیت در جامعه از نبایدهای اجتماعی هستند که قانون کشور آن را منع نموده است و لازم است همه ما قانونمند رفتار نماییم.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه هایش در ارتباط با قتل وجنایات، گفت: از خلقت بشر تاکنون قتل و کشتار در شریعت اهالی مذموم بوده است و تا قام قیامت مذموم خواهد بود. الله تعالی از پسران آدم ،هابیل و قابیل سخن می گوید، از قربانی های آنان و قبول بهترین و بدترین آن، اما قابیل وقتی دید که قربانی اش قبول درگاه حق نشده است، از روی حسادت و کینه به برادرش گفت:لأقتلنک ،تو را حتما می کشم ! و او را کشت و سنت سیئه ای را برای بشریت رقم زد.

ماموستا مرادی افزود: در سوره مائده آیات ۲۷و ۲۸ به ریختن خون بیگناهان اشاراتی شده است. هابیل دامدار بود و قابیل کشاورز فرزندان آدم علیه السلام، اما فرزند پیامبر بودن مانع معصیت نمی شود اگر شخص اهل صلاحت نباشد ! فضل پسر پیامبر بودن به عمل نمودن و تقید دینی است لذا تاریخ قتل و کشتار هم زمان شد با تاریخ انسان و پیامبر اسلام فرمود: هر کسی در هر کجای دنیا به ناحق کشته شود قابیل در آن قتل شریک است و گناه آن را بردوش می کشد !.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اضافه کرد: خیلی اوقات یک کلمه، یک حرکت، سبب قتل می شود اما باید ما اهل گذشت و صبر باشیم . شریعت الهی به تمام انبیا دستور داده است و تبیین فرموده است : من اجل ذلک کتبنا علی بنی اسرائیل أنه من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکأنما قتل الناس جمیعا ومن احیاها فکأنما احیاالناس جمیعا ...مائده ۳۲ دین خدا می فرماید : قتل یک نفر به ناحق انگار تمام بشریت را از بین برده است. به بنی اسراییل اعم از یهودیان و مسیحیان این دستورات وارد شده است تا به شریعت اسلام رسید.

ماموستا مرادی افزود: اما تعصبات دینی یهود و مسیحیت تا به امروز چه جنایاتی که در حق بشریت انجام نداد؟!. قتل یک انسان بی گناه یعنی بی اعتنایی به مقام انسانیت . امام ابن حجر می فرماید : قرآن قتل یک نفر را برابر با کشتار کل بشریت توصیف نموده است تا مبالغه کند بر خطر بزرگ ستم وریختن خون انسان ها . این یعنی دین الله و دستورات رسول الله برئ هستند از کشتار های ناحقی که جوامع اسلامی و غیر اسلامی صورت می گیرد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha