اصفهان ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی دارد

اصفهان - ایرنا - رییس مجلس ویتنام گفت: سفر به اصفهان به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط بین کشورهای ویتنام و ایران برنامه‌ریزی شد و دلیل انتخاب اصفهان آن بود که این استان ظرفیت‌های قابل توجهی را در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی دارد.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، "وونگ دین هوئه" رییس مجلس ملی ویتنام در جریان سفر به اصفهان در دیدار با سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، اظهار کرد: از استقبال گرم استاندار اصفهان تشکر می‌کنم، این سفر به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط بین کشورهای ویتنام و ایران برنامه‌ریزی شده است.

تفاهم نامه همکاری میان مجلس ایران و ویتنام در اصفهان به امضاء رسید

رییس مجلس ملی ویتنام به بازدید از مسجد جامع اصفهان، مراکز عرضه فرش دستباف، مس، قلمکاری و همچنین صنایع دستی این شهر در جریان سفر خود اشاره کرد و افزود: با ورود به اصفهان متوجه شدیم که چرا به این شهر "نصف جهان" می‌گویند.

رییس مجلس ملی ویتنام خاطرنشان کرد: ۵۰ سال از روابط دیپلماتیک میان کشورهای ویتنام و ایران می‌گذرد و به همین جهت تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، تجاری، اقتصادی در دستور کار است تا سطح زندگی اجتماعی مردم این کشورها افزایش یابد.

تفاهم نامه همکاری میان مجلس ایران و ویتنام در اصفهان به امضاء رسید

وی خاطرنشان کرد: از استاندار اصفهان برای سفر به ویتنام دعوت کردیم تا زمینه‌های همکاری بیشتری با این شهر در آینده فراهم شود.

رییس مجلس ملی ویتنام یادآور شد: پس از گفت و گو با رییس مجلس ایران توانستیم نخستین تفاهم‌نامه همکاری در تاریخ پارلمانی ویتنام و ایران را امضا کنیم و به این آگاهی رسیده‌ایم که ظرفیت همکاری بسیاری میان دو کشور وجود دارد که بایستی تقویت شوند.

به گزارش ایرنا، سفر یک روزه "وونگ دین هوئه" رییس مجلس ملی ویتنام که در راس هیاتی بلند پایه به منظور دیدار و گفت و گو با استاندار اصفهان و بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی برنامه ریزی شده بود، پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha