۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 85195913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در همایش ملی فعالان مردمی اربعین در حرم امام راحل چه گذشت؟

شهرری- ایرنا- همایش ملی فعالان مردمی اربعین طی روزهای ۱۹ و ۲۰ مرداد با حضور بیش از هزار نفر در حرم مطهر امام راحل برگزار شد تا با انتقال تجربیات سالهای گذشته، مراسم امسال راهپیمایی اربعین با شکوهی دوچندان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش فعالان مردمی اربعین به میزبانی سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) و با همکاری معاونت اجتماعی و ستاد اربعین شهرداری تهران در ۲ روز گذشته برگزار شد.

سخنران ویژه این همایش علیرضا زاکانی شهردار تهران بود که او در جمع فعالان عرصه اربعین گفت: امسال برنامه ویژه‌ای برای حمل و نقل زائران داریم. عمده تلاش همکاران من برای خدمت‌رسانی، در حوزه‌های حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی و تقویت و بهسازی زیرساختی و خدمات شهری ارائه خواهد شد.

در همایش ملی فعالان مردمی اربعین در حرم امام راحل چه گذشت؟

او با اشاره به گرمای هوا توضیح داد: در مجموعه مدیریت شهری تمام توان خود را بر روی این موضوع گذاشته‌ایم، اما کار اصلی بر عهده شما نیروهای مردمی است تا بتوانیم بهترین خدمات به زائران در مسیر مرز، مرز و بعد از آن داشته باشیم.

زاکانی تصریح کرد: از شما خادمان سیدالشهدا که بناست بهترین خدمات را به زائران داشته باشید، تشکر می‌کنم.

از برپایی ۱۴ موکب گفتگو تا نمایشگاه ملزومات اربعین

رحیم آبفروش دبیر جامعه ملی فعالان مردمی اربعین هم در این همایش گفت: این همایش هر سال یک سویه، رنگ و جهت دارد که محور گفت‌وگوهاست. امسال این عنوان را داریم که «اربعین، آوردگاه حرکت عمومی مردم» است.

او افزود: در قالب ۱۴ موکب بزرگ گفت‌وگو انجام می گیرد تا موکب‌داران با موضوع و شعار امسال با هم ارتباط برقرار کنند و از سوی دیگر نمایشگاه ملزومات اربعین هم در حاشیه این همایش برپا شده است.

آبفروش گفت: این موکب‌های گفت‌وگو در ۱۴ نقطه حرم با موضوعات مختلف برپا شد که هر فردی حسب علاقه‌مندی در آن حاضر شد و در موضوعات محتوایی اربعین مورد بحث قرار گرفت.

دبیر جامعه ملی فعالان مردمی اربعین ادامه داد: خانواده و حضور مادران در اربعین، ایثارگری، استکبارستیزی و نایب شهید، تغذیه سالم و طب سنتی و ... موضوعات در نظر گرفته شده برای این موکب‌ها بود و حاصل گفت‌وگوهای سال گذشته کتاب شد و فایل آن در فضای مجازی جامعه فعالان مردمی اربعین بارگذاری شده است.

دبیر جامعه ملی فعالان مردمی اربعین با اشاره به اینکه اربعین در این شرایط آمده است که ما را کمک کند، گفت: ما ۱۰ سال حساس برای اربعین داریم. یک دهه اربعین را در تابستان داریم که می‌تواند دهه تحولی برای دانش‌آموزان و نوجوانان باشد زیرا هر سال برای رفتن به اربعین به دلیل مدرسه و تحصیل مشکل داشتند.

او به جنبه های فرهنگی، استکبارستیزی، تمدنی، دیپلماسی، اجتماعی، توریستی، حکمرانی مردمی و اقتصادی پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: ماموریت ما زمانی به پایان می رسد که فرهنگ اربعینی را در تمام ابعاد به زندگی مردم تزریق کنیم.

آبفروش با بیان اینکه در اربعین حسینی باید با راه‌اندازی پویش های قرآنی پاسخ اهانت های صورت گرفته به قرآن را باید بدهیم، افزود: ما باید پای مکتب و تمدن اربعین بایستیم و این مکتب را فراگیر کنیم و این می طلبد که هر ایرانی زائر و خادم اربعین باشد.

در همایش ملی فعالان مردمی اربعین در حرم امام راحل چه گذشت؟

دبیر جامعه ملی فعالان مردمی اربعین خاطرنشان کرد: اقتصاد اربعین هم بسیار وسیع است و شهرها را آباد می‌کند. امروز وضعیت مرزها به خصوص خسروی را نگاه کنید. بسیاری از سرمایه‌داران بخاطر اقتصاد این ماجرا به میدان آمده و این شهرها را آباد کرده‌اند.

از سوی دیگر همچنین همزمان با این همایش یادبود شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha