۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۳۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85195921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی مراتع روستای زاجکان طارم مهار شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۳۸
کد خبر: 85195921
آتش سوزی مراتع روستای زاجکان طارم مهار شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: مراتع روستای زاجکان طارم که از بعدازظهر امروز /جمعه/دچار آتش‌سوزی شده بود ساعتی پیش با کمک نیروهای امدادی مهار شد.

حسن حسینی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه از ساعت ۱۳ عصر امروز به وقوع پیوست که در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی و آبخیزداری گزارش شد.

وی اضافه کرد: بلافاصله نیروهای امداد رسانی شهرستان به محل اعزام شدند و علاوه بر آن نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر و سایر دستگاه های خدمات رسان نیز در این حادثه مشارکت داشتند.

این مسوول با اشاره به اینکه بخشی از اراضی ملی روستای زاجکان در محاصره آتش قرار گرفته بود اما در نهایت در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه آتش مهار شد، اظهار کرد: تلاش های صورت گرفته موجب شد آتش به جاهای وسیع تر سرایت نکند، در غیر این صورت مشکل جدی تری بوجود می آمد.

حسینی افزود: وسعت دقیق آتش سوزی دقیقا مشخص نیست اما به طور حتم عامل انسانی باعث وقوع چنین حادثه ای بوده است.

وی اضافه کرد: امروز همچنین آتش سوزی های محدودی در مناطق گاوازنگ شهر زنجان، روستای کوسه لر ایجرود و همچنین روستای چالچوق ابهر به وقوع پیوسته بود که نسبت به مهار آن اقدام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در این رابطه گفت: طبق گزارش های اعلام شده این آتش سوزی با کمک نیروهای امداد رسان مهار شده است.

عباس بابایی تصریح کرد: بر این اساس، میزان وسعت منطقه آتش سوزی ۲ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه عامل انسانی باعث بروز چنین واقعه ای است، خاطر نشان کرد: به دلیل افزایش دمای هوا بروز چنین حوادثی در مراتع و دشت به مراتب افزایش می یابد که در این راه اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی شهروندان نسبت به کاهش چنین حادثه هایی بی تاثیر نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha