اشپیگل: آلمان هنوز تصمیمی برای ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین نگرفته است

تهران- ایرنا- مجله اشپیگل روز جمعه گزارش داد که آلمان در حال بررسی ارسال موشک‌های دوربرد تاروس که از نظر فنی اصلاح شده‌اند به اوکراین است اما هنوز در مورد ارسال این موشک‌ها به یک تصمیم قطعی نرسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، به گزارش این هفته نامه، دولت آلمان در حال مذاکره با صنایع دفاعی برای محدود کردن برنامه‌ریزی موشک‌های تاروس است تا در صورت ارائه این موشک‌ها به اوکراین، کی‌یف نتواند از آنها برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.

این مجله گزارش داد که دولت آلمان هنوز تصمیمی در خصوص ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین نگرفته است اما مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

موشک‌های کروز تاروس بردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر دارند و به دلیل موفقیت در اصابت به اهداف سخت و عمیقاً مدفون شده مانند سنگرهای فرماندهی شهرت دارند.

با وجود فشار فزاینده از سوی اوکراین برای تحویل موشک‌های دوربرد تاروس، دولت آلمان تاکنون تمایلی به ارسال این موشک‌ها به کی‌یف نداشته زیرا می‌ترسد که این امر منجر به تشدید تنش شود و آلمان را به یکی از طرف‌های درگیری با روسیه تبدیل کند.

آلمان هنوز تصمیمی در مورد ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین نگرفته است

یک سخنگوی دولت آلمان روز جمعه به شبکه تلویزیونی آ آر دی آلمان گفت: در حال حاضر هیچ پیشرفت جدیدی در این زمینه وجود ندارد.

این سخنگو بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود: آلمان بر تحویل توپخانه سنگین، خودروهای زرهی و سیستم‌های دفاع هوایی به اوکراین متمرکز است.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز پنجشنبه متعهد به ادامه حمایت نظامی از اوکراین شد اما همچنین تاکید کرد که دولت او برای جلوگیری از رویارویی بین ناتو و روسیه، مسئولانه عمل خواهد کرد.

وی در جریان یک نشست با شهروندان در شهر ارفورت واقع در شرق آلمان، گفت: ما همیشه توجه می‌کنیم که تصمیم‌هایی که می‌گیریم این درگیری را به جنگ بین روسیه و ناتو تبدیل نکند.

شولتز افزود: اوکراین از سوی روسیه مورد حمله قرار گرفته است و درحالیکه از خود دفاع می‌کند، از سوی ما حمایت خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، آلمان در ماه‌های اخیر به دنبال فشارهای آمریکا و دیگر متحدانش، حمایت نظامی خود از اوکراین را به طور قابل توجهی افزایش داده و در حال حاضر دومین تامین‌کننده تسلیحات به این کشور است.

برلین تسلیحات و تجهیزاتی به ارزش میلیاردها دلار از جمله تانک‌های جنگی، خودروهای جنگی پیاده نظام، نفربرهای زرهی، پهپادهای شناسایی و سامانه‌های پدافند هوایی را برای اوکراین تامین کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha