فیلم | بازدید میدانی استاندار کرمانشاه از زیرساخت‌های در حال احداث اربعین در مرز خسروی

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با سفر به قصرشیرین و نقطه صفر مرزی خسروی از تمام طرح‌های مهم و در حال احداث اربعین حسینی بازدید و دستورات لازم برای تکمیل آنها طی روزهای آینده را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، «محمدطیب صحرایی» در این سفر، ابتدا از طرح های بهداشتی از بخش ماهیدشت و اسلام آبادغرب تا قصرشیرین و مرز خسروی بازدید کرد.

در بخشی از این بازدیدها که سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور هم حضور داشت، دکتر صحرایی دستور جانمایی و آماده سازی بیمارستان صحرایی سپاه در سه راهی نصر آباد را صادر کرد؛ سپس از قرارگاه اربعین حسینی وزارت دفاع و بزرگراه برکت بازدید کرد.

بزرگراه برکت به طول ۳.۴ کیلومتر در مراحل پایانی است و با احداث آن مسیر کامیون های ترانزیتی حمل بار تا نقطه صفر مرزی از مسیر تردد زوار جدا می شود و تجارت استان در ایام اربعین هم فعال است. این محور چهار خطه بوده و اربعین امسال زیربارترافیک می‌رود. طبق اعلام صورت گرفته، اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۸۱ میلیارد تومان است.

قرارگاه هفت هکتاری وزارت دفاع که قرار است امسال میزبان زائران اربعین حسینی باشد، شامل چهار دستگاه سوله اسکان و پذیرایی، درمانگاه، آشپزخانه بزرگ، امکانات بهداشتی، پد بالگرد و پارکینگ است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به سراغ طرح های بازسازی و توسعه مسجد جامع خسروی و تعدادی از پروژه های زیرساختی اربعین حسینی در مسیر و مرز بین المللی خسروی رفت و آخرین وضعیت تکمیل این طرح ها را بررسی کرد.

طرح بازسازی مسجد جامع خسروی، احداث ۹۰۰ متر حسینیه جدید به همراه آشپزخانه ۲۰۰ متری و امکانات بهداشتی، دیگر پروژه ای بود که استاندار کرمانشاه از آن بازدید کرد.

پیگیری طرح افزایش بیش از ۲ برابری گیت ها برای تردد آسان زائران در مرز منذریه عراق دیگر برنامه استاندار کرمانشاه بود که با همراهی سرلشگر شیرکو، رئیس مرز منذریه صورت گرفت.

استاندار کرمانشاه در این برنامه از طرح احداث ۹۲ گیت جدید در مرز منذریه عراق(نقطه مقابل مرز خسروی) بازدید و آخرین وضعیت احداث و استقرار آنها را بررسی کرد. با اجرای این طرح تا پایان مرداد، ۹۲ گیت جدید در مرز منذریه احداث می شود تا زائران ایرانی به سهولت و با کمترین انتظار از مرز خسروی خارج و وارد کشور عراق و عازم کربلا شوند.

در بازدیدهای امروز، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استان هم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha