نرخ خاموشی در استان بوشهر به ۱۷۵ دقیقه کاهش یافت

بوشهر - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: امروز نرخ خاموشی در این استان با انجام اقدامات مهمی در سطح ملی و استانی از یک هزار و ۲۰۰ به ۱۷۵ دقیقه کاهش یافته است.

غلامرضا حشمتی روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار با بیان اینکه نرخ خاموشی براساس دقیقه بر مشترک در سال محاسبه می‌شود اظهار کرد: با توجه به نرخ خاموشی ۶۰۰ دقیقه به ازای هر مشترک در کشور در زمان حاضر نرخ خاموشی در این استان یک سوم متوسط کشوری است.

وی افزود: براساس هدف‌گذاری انجام شده نرخ خاموشی تا پایان سال به ۱۶۰ دقیقه و براساس افق و چشم انداز ۱۴۰۵ این نرخ باید به ۸۰ دقیقه کاهش یابد.

نرخ خاموشی در استان بوشهر به ۱۷۵ دقیقه کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: پایداری و استمرار برق و کاهش نرخ خاموشی یکی از شاخص‌هایی است که در حوزه برق برای مردم به صورت ملموس قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، شرجی، رطوبت، گرما و مضاعف شدن آلودگی ریزگردها در استان بوشهر پایدار نگه‌داشتن تاسیسات برق کار سختی است که تاکنون با انجام برخی از اقدامات در زمینه کاهش خاموشی‌ها امروز شرکت توزیع برق این استان جزو ۱۰ شرکت برتر کشور در کاهش نرخ خاموشی‌ها شناخته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: نرخ خاموشی در استان بوشهر به واسطه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، شناسایی عوامل ریشه‌ای خاموشی، پایدارسازی فیدرهای بحرانی، استفاده از پوشش‌های مقاوم در مقابل شرجی و رطوبت و تکنولوژی تکنیک کار با خط گرم ( تعمیر شبکه درحالی که برق‌دار است) در زمینه پایدارسازی شبکه و برطرف کردن موارد بحرانی نسبت به استان‌های گرمسیری ساحلی مشابه که نرخ بالاتری است در سطح قابل قبولی قرار دارد.

نصب ۲۰ هزار کنتور هوشمند

حشمتی با اشاره به سیر رشد تکنولوژی و استفاده از ابزارهای روز هوشمند و مدرن اضافه کرد: تاکنون نسبت به تعویض و نصب ۲۰ هزار کنتور هوشمند در استان بوشهر اقدام شده است.

وی بیان کرد: با نصب این شمار کنتور هوشمند در استان بوشهر ۱۰۰ درصد مشترکان دیماندی در بخش‌های اداری، کشاورزی و صنعتی به کنتور هوشمند تجهیز شده‌اند.

نرخ خاموشی در استان بوشهر به ۱۷۵ دقیقه کاهش یافت

به گفته حشمتی با نصب کنتورهای هوشمند امکان رصد لحظه به لحظه رفتار مشترک وجود دارد و به این صورت نیازی به مراجعه حضوری مامور برق برای خواندن کنتور نیست و این کار از راه دور امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تجهیز بخش‌های دیماندی و اداری استان بوشهر به کنتورهای هوشمند به پایان رسیده از امسال تعویض کنتورهای برق بخش خانگی و تجاری این استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۱۰ هزار کنتور هوشمند در دستور کار قرار دارد که تاکنون نسبت به تعویض و نصب ۲هزار و ۵۰۰ کنتور هوشمند اقدام شده است.

وی اظهار کرد: برای تعویض و نصب کنتورهای هوشمند برای سالجاری ۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

به گفته حشمتی در کنار نصب کنتورهای هوشمند تاسیس سامانه و نرم‌افزار پایش و رصد از جمله دیگر برنامه‌های این شرکت است که در این ارتباط ۱۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز این استان به سامانه فرا هوشمند مشترکین (فهام) هزینه شده است.

وی با اشاره به استفاده از ادوات و تجهیزات کنترل از راه دور برای نگهداری و قطع و وصل شبکه برق گفت: با راه اندازی سامانه دیسپاچینگ قطع و وصل و برق‌دار کردن بخشی از شبکه برای سرویس تعمیرات و کنترل به صورت هوشمند اتفاق می‌افتد.

نرخ خاموشی در استان بوشهر به ۱۷۵ دقیقه کاهش یافت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha