۶۶ نفر در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه برای شرکت در انتخابات مجلس پیش ثبت نام کردند

تربت حیدریه - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری ویژه تربت‌حیدریه گفت: تاکنون ۶۶ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از "حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات" پیش ثبت نام خود را انجام داده‌اند که از این تعداد هفت نفر خانم هستند.

سید حسن موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این داوطلبان ۱۹ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۴۲ نفر کارشناس‌ ارشد، سه نفر حوزوی، یک نفر کارشناس و یک نفر نیز فوق‌دیپلم هستند.
وی به گروه سنی داوطلبان اشاره و اظهار کرد: ۱۲ نفر از داوطلبان ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۱ نفر ۳۵ تا ۴۰ سال، ۱۸ نفر ۴۰ تا ۴۵ سال، هشت نفر ۴۵ تا ۵۰ سال، هشت نفر ۵۰ تا ۵۵ سال، هشت نفر ۵۵ تا ۶۰ سال و یک نفر در رده سنی ۶۰ سال به بالا هستند.

دبیر ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه که شهرستانهای زاوه و مه ولات را نیز شامل می شود؛ اظهار کرد: برآورد اولیه نشان می دهد برای جمع آوری آرای این حوزه به ۱۸۰ صندوق اخذ رای اعم از ثابت و سیار در نقاط متراکم جمعیتی نیاز داریم.
موسوی با بیان اینکه ستاد انتخابات تربت‌حیدریه دارای یک حوزه انتخابیه اصلی (تربت‌حیدریه) و ۲ حوزه فرعی (زاوه و مه‌ولات) است، گفت: متقاضیانی که تمایل دارند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شوند، در فرصت یک روز باقی مانده با مراجعه به سامانه keshvar.moi.ir مرحله پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند.
گفتنی است با انتزاع کامل خواف و رشتخوار از تربت‌حیدریه ؛ این شهرستان به همراه زاوه و مه ولات دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

شهرستانهای خواف، رشتخوار، زاوه و مه ولات در گذشته از بخش های تابعه تربت حیدریه بودند که به تدریج منتزع و به شهرستان ارتقاء یافتند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه (برابر سرشماری سال ۱۳۹۵) در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha