شکست حمله تروریست ها علیه ارتش سوریه/تظاهرات علیه مزدوران آمریکایی

تهران-ایرنا- منابع خبری از درگیری های شدید میان ارتش سوریه و تروریست های تحریر الشام (النصره سابق) در شمال غرب سوریه و ناکامی تروریست ها در پیاده کردن طرح خود خبر دادند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، ریف شمالی لاذقیه شاهد درگیری های شدید میان یگان های ارتش سوریه با عناصر گروه تروریستی تحریر الشام بود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که یک مجموعه مسلح (تروریستی) تلاش کرد که وارد یکی از پایگاه های ارتش سوریه در عین البیضه واقع در ریف شمالی لاذقیه شود که این مجموعه مسلح شناسایی و درگیری های شدیدی بین طرفین رخ داد.

بر اساس این گزارش، درگیری های مسلحانه میان ارتش سوریه و تروریست های تحریر الشام با سلاح متوسط و سنگین و همچنین شلیک توپخانه ای همراه بود.

منابع میدانی تاکید کردند که این هجوم تروریست ها به پایگاه ارتش سوریه به طور کامل با شکست مواجه شد و هیچ تغییری در نقشه سیطره منطقه رخ نداد.

منابع خبری می گویند این تروریست ها از عناصر خارجی گروه تحریر الشام و اتباع کشورهای چین و چچن هستند.

از سوی دیگر شمار زیادی از اهالی روستای "الحنه" در جنوب استان الحسکه (شمال شرق سوریه) تجمع کرده و تظاهراتی علیه مزدوران کُرد وابسته به آمریکا برگزار کردند.

معترضین سوری تاکید کردند که علیرغم اینکه مزدوران کُرد از حمایت های گسترده آمریکا برخوردار هستند و از سرقت نفت وگاز سوریه سود می برند، اما فقر و بیکاری منطقه را فراگرفته است.

معترضین با قطع کردن راه ها خواستار بهبود اوضاع معیشتی و فراهم کردن آب و برق مردم منطقه شدند.

در هفته های اخیر شاهد گسترش اعتراضات مردم سوریه در مناطق سیطره نیروهای قسد (مزدوران کُرد و عرب آمریکایی) بودیم.

با شکست گروه تروریستی داعش در آذر ماه سال ۱۳۹۶ در سوریه توسط رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه، نظامیان تروریست آمریکایی و مزدوران وابسته به آنها یعنی قسد، بخش های زیادی از شرق و شمال شرق سوریه را به اشغال خود در آوردند و همچون دوره داعش، سرقت جان و مال مردم سوریه ادامه یافت.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha