۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85196057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۴ واحد مسکن ملی در شهر بهار در حال اجرا است

همدان-ایرنا- فرماندار شهرستان بهار گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون احداث ۱۲۴ واحد شهری در زمینی به مساحت پنج هزار ۶۰۰ مترمربع و در فاز اول در حال اجرا است.

"مجتبی فیض اللهی" شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین با پیگیری انجام شده در فاز دوم ۱۷ هکتار تملک شده و در فاز سوم نیز نقل و انتقال اسناد یک پهنه سه هکتاری انجام می شود.

وی ادامه داد: هزار و ۴۰۰ نفر در شهر بهار و ۴۰۰ نفر در لالجین برای مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

فرماندار شهرستان بهار از رفع مشکل تامین زمین در شهرستان به منظور ساخت مسکن ملی خبر داد و گفت: با توجه به مرغوبیت زمین‌های اطراف شهر بهار برای تامین زمین، مشکلاتی وجود داشت و با پیگیری ها مشکلات مرتفع شد.

فیض اللهی اظهار داشت: در شهر لالجین ۲ پهنه یک هکتاری تملک شده و در حال انتقال اسناد است و در شهر مهاجران و صالح آباد نیز زمین ها به صورت ۲ نفره واگذار می شود.

وی ادامه داد: آماده سازی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان به صورت خاص مورد توجه قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان بهار گفت: در سالیان گذشته به منظور تامین مسکن از برخی افراد مبالغی اخذ شده، بدون اینکه زمینی در اختیار قرار گیرد و متقاضیان متضرر شده‌اند.

شتاب بخشی پروژه ها

فیض اللهی ادامه داد: در راستای توسعه بخشی شهرستان، هر یک از دستگاه‌های اجرایی ۲ پروژه شاخص سال جاری و برنامه حوزه کاری خود را معرفی کردند که می‌تواند اثر شگرفی در توسعه شهرستان داشته باشد.

فرماندار شهرستان بهار به کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: در راستای رفع مشکل برخی از پروژه‌های نیمه کاره و راکد در حوزه آموزش و پرورش، امسال اعتبار گرفتند و برخی فضاهای آموزشی در هفته دولت افتتاح می شود.

وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های ورزشی از جمله زمین چمن صالح آباد، سالن دستجرد، پروژه‌های ورزشی مهاجران، استخر بانوان و مجموعه باستانی شهر بهار برای تسریع در اجرای پروژه، اعتباراتی تزریق شد.

وی از آبرسانی به روستاهای شهرستان بهار خبر داد و گفت: طبق قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آبرسانی به روستاهای شهرستان در حال انجام است و امسال روستای بحرانی در حوزه آب نداشتیم.

فرماندار بهار از حل مشکل فاضلاب لالجین پس از ۴۲ سال خبر داد و گفت: حل مشکل فاضلاب بخش لالجین از مطالبات اصلی مردم بود که پس از طرح مطالعاتی و کمک گرفتن از اعتبارات ملی در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود.

فیض اللهی اظهار داشت: طرح مجتمع تریلی سازان در صالح آباد از ۱۵ سال گذشته مطرح و به سرانجام نرسیده بود و به زودی با همکاری بخشداری و شهرداری صالح آباد این طرح اجرا می شود.

وی اظهار داشت: انتشار بوی متعفن در بهار، یکی از مسائلی بود که بهداشت، سلامت و محیط زیست و رفاه مردم شهرستان بهار را تهدید می کرد و با کمک دستگاه قضا و صدور اخطار و غیره انتشار بوی نامطبوع قطع شد.

فرماندار بهار از احداث انبار بزرگ امدادی ویژه شهرستان بهار خبر داد و گفت: در شهر صالح آباد، پهنه‌ای به هلال احمر جهت احداث انبار بزرگ امدادی و پد هلیکوپتر اختصاص داده شده تا بتواند در مواقع ضروری امدادرسانی کند.

فیض اللهی، یکی از ملاک ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی را استفاده حداکثری از اعتبارات ملی و سفر ریاست جمهوری دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستانی موظف پیگیری هستند و باید از دستگاه‌های استانی وزارتخانه و نماینده مردم در مجلس کمک بگیرند.

وی افزود: اعتبارات استان همدان از محل سفر ریاست جمهوری ۱۴ هزار میلیارد تومان است که سهمیه شهرستان بهار از این شمار ۷۸۷ میلیارد تومان است و در سه سال آینده تخصیص می یابد.

فرماندار بهار با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: پیش ثبت نام انتخابات مجلس از شانزدهم مرداد آغاز و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد و تاکنون در حوزه بهار و کبودرآهنگ ۴۷ نفر ثبت نام کردند که بیشترین شرکت کنندگان در رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال هستند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه در راستای جهاد تبیین نقش بسزایی دارند و می توانند دستاوردهای دولت را برای مردم بیان کنند.

در این جلسه خبرنگاران شهرستان بهار، به بیان دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند و از خبرنگاران شهرستان بهار تجلیل و از زحمات آنها قدردانی شد.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha