۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85196089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: ۲۰ پهپاد اوکراینی بر فراز «کریمه» منهدم شد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی بر فراز شبه جزیره کریمه در بامداد روز شنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، براساس اعلام این وزارتخانه حمله پهپادی اوکراین، هیچ تلفات جانی و خسارتی به دنبال نداشته است.

بر اساس این گزارش، ۱۴ پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم و ۶ فروند دیگر نیز با سامانه‌های جنگ الکترونیک سرکوب شدند.

پیشتر سرگئی کریوچکوف (Sergei Kryuchkov) مشاور فرماندار کریمه گفته بود که برای دفع حملات هوایی به سمت بخش‌های مختلف شبه جزیره کریمه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه فعال می‌شود.

مقام‌های وزارت حمل و نقل کریمه، از توقف تردد بر روی پل کریمه که جنوب روسیه را به این شبه جزیره متصل می کند، از ساعت ۱:۳۰ بامداد روز شنبه برای حدود ۲ ساعت خبر دادند.

بر پایه این گزارش، حملات پهپادی به مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین و در داخل خاک روسیه، از زمانی که یک پهپاد بر فراز کاخ کرملین در اوایل ماه مه (اردیبهشت/خرداد) منهدم شد، افزایش یافته است.

اوکراین تقریبا هیچوقت مسئولیت این حملات را به طور علنی بر عهده نگرفته است اما گفته که تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه برای ضدحملات کی‌یف بسیار مهم است.

همچنین وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که یک پهپاد مهاجم بر فراز مسکو سرنگون شده اما این حمله خسارت قابل توجهی ایجاد نکرده است.

درحالیکه کی‌یف هنوز در حال انجام عملیات ضدحمله علیه مسکو است، یک دیپلمات ارشد غربی هفته گذشته به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: روسیه خطوط دفاعی زیادی دارد و نیروهای اوکراینی حتی از خط اول هم عبور نکرده‌اند.

پیشتر شبکه سی‌ان‌بی‌سی نوشته بود: کی‌یف پس از ماه‌ها انتظار، ضدحمله خود را با امید بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف مسکو آغاز کرد اما جنگ بین روسیه و اوکراین در تابستان امسال وارد مرحله‌ی جدیدی شد و به وضوح مشخص است که ضدحمله اوکراین نتایج سریع و تضمین شده‌ای به همراه نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha