پورعباس نیروی مومن و متدین است/ سوءتفاهم رأی صادره رفع شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم شیراز در مورد حکم دیوان عدالت اداری درباره رییس سازمان سنجش گفت:پورعباس نیروی مومن، متدین، مدیری توانمند و پیگیر است و اگر سوء تفاهمی در رای صادره  برای ایشان پیش آمده باید این مشکل حل شود.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در واکنش به صدور رأی انفصال از خدمت برای عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور توسط دیوان عدالت اداری به دلیل مقاومت وی در پذیرش متخلفان کنکور اظهار داشت: از روند بررسی پرونده وی اطلاع دقیقی ندارم اما پورعباس نیروی مومن، متدین، مدیری توانمند و پیگیر است و اگر سوء تفاهمی در رای صادره برای ایشان پیش آمده باید این مشکل حل شود.

نماینده مردم شیراز رییس سازمان سنجش را فردی کاملا دلسوز خواند و گفت: طبق توضیحات سازمان سنجش، داوطلبان شاکی مورد نظر دیوان مربوط به آزمون‌های سال ۱۴۰۰ و ماقبل آن در زمان مدیریت گذشته سازمان سنجش هستند که این مهم باید مورد توجه دستگاه قضا قرار گیرد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی تصریح کرد: تا آنجایی که نسبت به آقای پورعباس شناخت دارم، در دوره های مختلف مسئولیت های متعدد داشته و جز صداقت، پاکی و مردمداری چیزی از وی ندیدم.

وی افزود: پورعباس نیروی خدوم و مخلص است که می تواند منشاء خیر و برکت بسیاری برای کشور و نظام آموزشی باشد و مقابله ایشان با متخلفان ورود به دانشگاه هم قابل تحسین است.

به گزارش ایرنا سازمان سنجش در ارتباط با اطلاعیه دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال از خدمت رییس این سازمان در توضیحاتی آورده است در پرونده‌ای که منجر به صدور رأی انفصال از خدمت شده، رئیس سازمان سنجش ۱۱ تیر با حضور در دیوان عدالت اداری به دفاعیات مستند پرداخته است همچنین داوطلبان شاکی مورد نظر دیوان مربوط به آزمون‌های سال ۱۴۰۰ و ماقبل آن در زمان مدیریت گذشته سازمان سنجش هستند و از تحصیل این داوطلبان پس از صدور رأی هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری جلوگیری شده است.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور امروز - بیست و یکم مرداد - از صدور پنج دستور موقت جدید در روزهای اخیر ازسوی دیوان عدالت اداری برای بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و قبل از آن که در هیات بدوی و تجدیدنظر قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری با رأی قطعی به عنوان مردود علمی شناخته شدند، خبر داد.

محمدحسین حاجیلو با اظهار شگفتی از برخی ادعاهای مطرح شده گفت: موضوع بازگشت به تحصیل این داوطلبان که صلاحیت علمی آنها رد شده است مربوط به تعداد زیادی از داوطلبان خواهد بود و فقط در روزهای اخیر پنج دستور موقت جدید برای بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار که در هیات‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری رأی قطعی مردود علمی دریافت کرده‌ اند، توسط شعبه ۲۸ دیوان عدالت اداری صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha