۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85196179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام طالبان: زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در افغانستان فراهم است

تهران- ایرنا - ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان در دیدار با شماری از تاجران بزرگ ترکی و افغانستانی در استانبول گفت با تامین امنیت سراسری در افغانستان، زمینه سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف در این کشور فراهم شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا طالبان با نشر اطلاعیه ای گفت ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا طالبان با اولپک، رئیس هیات مدیره تجارت خارجی ترکیه و شماری از تاجران بزرگ ترکی و افغانستانی مقیم استانبول دیدار کرد.

براساس اطلاعیه دفتر معاونت اقتصادی ریاست الوزراء در این دیدار علاوه بر مسائل اقتصادی و تجارتی پیرامون فرصت های موجود در بخش سرمایه گذاری صحبت هایی همه جانبه صورت گرفت.

در این نشست ملا عبدالغنی برادر آخند به تاجران افغان و ترکی اطمینان داد که با تامین امنیت سراسری در افغانستان، برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده است.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا افزود طالبان در بخش های معادن، زراعت، تولید برق، زیرساخت ها، صنعت، مخابرات، تجارت و سایر عرصه های مختلف برای سرمایه گذاری تسهیلاتی را فراهم کرده است و از سرمایه‌گذاران حمایت بی دریغ می کند.

در این نشست نمایندگان شرکت ها، که بسیاری از آن ها پیشینه سرمایه‌گذاری و تجربه کاری در افغانستان دارند علاقه کامل را پیرامون سرمایه گذاری در افغانستان اظهار داشتند و تصریح کردند که از فرصت های موجود برای هر دو کشور استفاده خواهند نمود.

هیات مدیره تجارت خارجی ترکیه یک سازمان غیر دولتی ترکی است و در ۱۵۲ کشور جهان در بخش های مختلف سرمایه‌گذاری تجربه موفق دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha