مشترکان خوش‌مصرف برق سمنان ۱۰ میلیارد ریال پاداش گرفتند

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین استان سمنان با اشاره به لحاظ پاداش خوش‌مصرفی برق برای مشترکان خانگی، گفت: پاداش مشترکان استان طی ۲ ماه دوره اوج مصرف امسال به ۱۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پاک طینت روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه بیش از ۲ ماه از آغاز طرح پاداش خانگی مشترکین گذشته است، تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال پاداش برای مشترکان در قبوض صادره اعمال شد و پیش بینی می شود با صدور صورت حساب های جدید این مبلغ به صورت قابل توجهی افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق و تحقق برنامه های مدیریت بار برای مدت زمان باقیمانده دوره اوج مصرف با جدیت پیگیری و اقدام شود، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۴۰ روز سخت در ایام دوره اوج بار سال ۱۴۰۲ مانده است، باید تمام برنامه های ابلاغی وزارت نیرو با تکیه به ۱۴۰ اقدام ابلاغی به صورت کامل به انجام برسد.

تابستان امسال استان سمنان خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشت

وی گفت: با توجه به همدلی و همکاری کلیه مشترکان به ویژه در بخش خانگی و اعمال راه کارهای اعلامی مدیریت مصرف برق و انجام اقدامات پیشگیرانه شرکت توزیع برق تاکنون هیچ گونه خاموشی برنامه ریزی شده در بخش خانگی اعمال نشده است.

پاک طینت خاطرنشان کرد: کلیه مشترکان خانگی تا ۲.۵ برابر الگوی مصرف هم می توانند با انجام اقدامات اعلامی و کاهش مصرف به نسبت مدت مشابه از پاداش طرح قبض برق رایگان استفاده نمایند.

قطع برق برخی از بانک های پرمصرف استان سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: به دلیل رعایت نکردن بخشنامه ابلاغی مدیریت مصرف برق، توسط برخی از شعبه های بانک های استان سمنان و پس از اخطار به این شعبه ها، برخی اشتراک های پرمصرف به مدت ۲ ساعت قطع شد.

سید محمد حسینی نژاد گفت: مصرف برق تمام دستگاه های اجرایی، مراکز خصوصی و شعبه های بانک ها به صورت لحظه ای از مرکز پایش شرکت بررسی می شود و در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف، بلافاصله اخطار کاهش مصرف برای آنان ارسال و چنانچه نسبت به کاهش مـصرف اقدام نشود، مشترکان پرمصرف با قـطع برق مواجهه می شوند.

مشترکان خوش‌مصرف برق سمنان ۱۰ میلیارد ریال پاداش گرفتند

وی با قدردانی از اکثر ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی که همکاری مناسبی در مدیریت مصرف برق داشته اندف از مشترکان خواست: با رعایت مصوبه های ابلاغی هیات دولت و کاهش مصرف در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف با اولویت های خاموش کردن روشنایی غیرضروری به ویژه در بخش نمای ساختمان ها و چراغ های تزئینی، استفاده از دمای رفاه سامانه‌های سرمایش ۲۵ درجه ادارات و به مدارآوردن دستگاه های دیزل ژنراتور، با صنعت توزیع برق استان در تامین برق پایدار همراهی کنند.

تداوم گرمای تابستانه و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق

افزایش یک و نیم درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور، مشکلات دوره اوج مصرف زمستان و به تعویق افتادن تعمیرات سالانه نیروگاهی، کم رنگ شدن اهمیت مدیریت مصرف برق در بخش خانگی به دلیل عملکرد مناسب وزارت نیرو در اعمال خاموشی مشترکان این بخش، تغییرنکردن ساعت رسمی کشور، اضافه شدن یک ساعته به ساعات اوج مصرف شبانه و افزایش نرخ ارز و به طبع آن رونق و رشد مصرف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در صنایع سنگین، از عمده دلایل دلایل ناترازی ۱۲ هزار مگاواتی برق در سال ۱۴۰۲ در بخش تولید و مصرف عنوان شده است.

۴۵ درصد از انرژی برق در استان سمنان در بخش صنعت مصرف می‌شود و این بخش حدود ۱.۵ درصد از مشترکان را شامل می‌شود. پاداش همکاری سال گذشته برای مدیریت مصرف در تمام تعرفه‌ها حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که حدود ۹ میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافت.

۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

به گزارش ایرنا، ۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha