۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85196295
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اذعان مقامات غربی به تلفات بالای نظامیان اوکراینی در جنگ با روسیه

مسکو- ایرنا- روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در حالی که کی‌یف اغلب آمار تلفات نیروهای خود را اعلام نمی‌کند، مقام‌ها و تحلیلگران غربی تخمین می زنند که بیش از ۱۵۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه کشته یا زخمی شده‌اند و این رقم، علاوه بر ده‌ها هزار تلفات غیرنظامی این کشور است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت:‌ برآوردهای مقام‌های غربی درباره خسارات روسیه بیشتر از تلفات نظامیان اوکراین است، اما روسیه حدود ۱۴۵ میلیون نفر یعنی بیش از سه برابر اوکراین ۴۴ میلیون نفری جمعیت دارد.
نیویورک تایمز در ادامه نوشت: ضدحمله دو ماهه اوکراین برای بازپس گیری سرزمین‌های از دست رفته در جنوب این کشور به یک رگبار خونین تبدیل شده است.
به نوشته این رسانه غربی، همچنانکه اوکراین پیشروی‌های سختی را به سمت شهرهای ملیتوپل و بردیانسک انجام می دهد اما همزمان نیروهای روسی به سمت شهر کوپیانسک در شمال شرق اوکراین پیشروی می کنند.
نیویورک تایمز در ادامه نوشت:‌ بسیاری از کسانی که برای اوکراین می‌جنگند، داوطلبان یا سربازان حرفه‌ای هستند که حضور در میدان نبرد را نه به عنوان یک انتخاب، بلکه به عنوان یک تعهد می‌دانند، با این وجود،‌مقام‌های اوکراینی می گویند که با ورود اوکراین به اعماق جامعه برای حفظ رده های خود، تعداد افرادی که تلاش می‌کنند از خدمت فرار کنند، افزایش یافته است.
بنا بر این گزارش، منابع رسمی در اوکراین اعلام کرده اند که روزانه ۲۰ شهروند مرد اوکراینی به دلیل تلاش برای خروج از کشور در مرزها دستگیر می‌شوند.
این در حالی است که بر اساس اعلامیه حکومت نظامی در اوکراین که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور آغاز شد، مردان در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال باید در اوکراین بمانند، به دفاتر استخدام محلی خود گزارش دهند و برای انجام خدمات احتمالی تحت غربالگری پزشکی قرار گیرند. معافیت های انگشت شماری از جمله ثبت نام در دانشگاه، داشتن معلولیت یا داشتن حداقل سه فرزند وجود دارد.
نیویورک تایمز در ادامه نوشت: ضد حمله اوکراین تاکنون برای دستیابی به یک پیشرفت بزرگ شکست خورده است، بمباران بی‌امان روسیه، احساس خستگی را در میلیون ها نفر تشدید می کند که چیزی جز آرامش نمی خواهند اما چاره ای جز جنگیدن نمی‌بینند.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، آمار دقیق نیروهای مسلح اوکراین به طور عمومی در دسترس نیست اما وزیر دفاع این کشور اعلام کرده است که کی یف به دنبال تشکیل یک ارتش یک میلیون نفری است، عددی که شامل گارد ملی، پلیس و نیروهای مرزبانی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha