۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85196356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر فرهنگ لبنان: اجازه نمی‌دهیم کسی لبنان را به سمت تمایلات اسرائیل سوق دهد

تهران-ایرنا- وزیر فرهنگ لبنان تاکید کرد که باید آتش فتنه را خاموش کرد و اجازه نداد کسی لبنان را به سمت و سویی که صهیونیستها دوست دارند، سوق دهد.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، "محمد وسام المرتضی"، وزیر فرهنگ دولت پیشبرد امور لبنان در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: باید دست بر روی زخممان بگذاریم و از ارزش ها و آرمان های خود محافظت و از وحدت ملی دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: باید با کظم غیظ و حکمت، آتش فتنه در لبنان را خاموش کنیم و اجازه ندهیم کسی کشور را به سمت و جهتی که رژیم صهیونیستی تمایل دارد، بکشاند.

پیش از این، «علی فحص» مسؤول بخش تبلیغات و فعالیت فرهنگی حزب الله لبنان نیز نسبت به ایجاد جنگ فرقه‌ای در لبنان هشدار داده بود.

وی که روز پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر یکی از اعضای حزب الله سخن می‌گفت، افزود: آنچه که در منطقه "الکحاله" (شرق لبنان/منطقه بقاع) رخ داد، یک تعدی روشن بود، در گذشته نیز حوادثی پیش آمد و برخی تلاش کردند که از این طریق بتوانند ما را به فتنه بکشانند ولی ما وارد آن نشدیم.

وی گفت: نیروی ما ظالمانه در این تعدی آشکار و توجیه ناپذیر شهید شد، همزمان نیز برادران (اعضای حزب الله) با مقامات امنیتی لبنان کامیون سانحه دیده را عقب راندند.

فحص افزود: ما منتظر تحقیقات و اقداماتی خواهیم ماند که از سوی دستگاه‌های امنیتی لبنان منتشر خواهد شد.

واحد ارتباطات رسانه‌ای حزب الله لبنان چهارشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله افراد مسلح ناشناس به نیروهای این جنبش در غرب لبنان خبر داد که منجر به شهادت یکی از نیروهای آن شد.

واحد ارتباطات رسانه‌ای حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کامیون متعلق به این جنبش از منطقه بقاع به سمت بیروت در حرکت بود که در منطقه «الکحاله» واژگون شد.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: پس از این حادثه، افراد مسلح ناشناس نزدیک جاده شدند و شروع به سنگ‌ پراکنی به سمت کامیون و سپس اقدام به تیراندازی کردند که منجر به زخمی شدن یکی از افرادی شد که وظیفه اسکورت کامیون را بر عهده داشت و وی به بیمارستان منتقل و در آنجا به شهادت رسید.

در هفته های اخیر لبنان شاهد برخی ناآرامی ها و حوادث پراکنده امنیتی و نیز فضاسازی و حملات رسانه ای علیه مقاومت بوده است که به عقیده کارشناسان سیاسی، این اقدامات با هدف بی ثبات نشان دادن اوضاع داخلی و به تبع آن حمله به مقاومت لبنان در آستانه نشست شورای امنیت برای صدور قطعنامه تمدید ماموریت نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان موسوم به «یونیفل» همسو با نقشه تا لابی صهیونیستی و آمریکایی انجام می گیرد. این لابی بدنبال تعدیل در ماموریت یونیفل در راستای اهداف تل آویو است که با مقاومت دولت لبنان روبرو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha