باقری: از نقدهای مغرضانه و غیرمنصفانه خوشحال می‌شوم/وزنه‌برداری بانوان رو به جلو است

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری با تاکید بر عملکرد موفق تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران در قهرمانی آسیا گفت: شرایط در بخش بزرگسالان سخت‌تر است. کوروش باقری همچنین تاکید کرد از نقدهای غیرمنصفانه و مغرضانه خوشحال می‌شود.

به گزارش ایرنا، کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری و مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان با اشاره به عملکرد دختران وزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا (دهلی‌نو- هند) در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: اهداف و اولویت من بر عکس تصوری که دیگران دارند، در وهله اول افزایش رکورد ورزشکاران، تعداد حرکت‌های صحیح بیشتر، ثبت حرکت اول مثبت و نزدیک بودن به رکوردهای تمرینی است. خدا را شکر در جریان مسابقات هند به تمام این اهداف رسیدیم. البته در کنار آن، گرفتن مدال توسط ۵ وزنه‌بردار نوجوان نشان می‌دهد که در مقایسه با گذشته، خوب کار کردیم. ما یک مقام سوم تیمی هم کسب کردیم و این مقام از آن جهت حائز اهمیت است که اقبال عمومی را به سوی وزنه‌برداری بانوان بیشتر کرده است.

وی افزود: در پایان مسابقات ۶ نفر از بانوان وزنه‌بردار ایران در جدول بهترین‌ وزنه‌برداران اوزان مختلف حضور داشتند و این یک نکته مثبت است. البته منظور من از گفتن این حرف‌ها این نیست که بدون ضعف هستیم و به نهایت موفقیت رسیده‌ایم. ما تازه استارت کار را زده‌ایم و کارها و برنامه‌های زیادی داریم و تا رسیدن به هدف نهایی، راه دور و درازی در پیش خواهیم داشت. قطعا ما بدون اشکال نیستیم ولی چون حرکت‌مان رو به جلو بوده و در مقایسه با یکی، دو سال گذشته، نتایج، رکوردها و تعداد حرکات صحیح‌مان بیشتر بوده، به نظر من موفق عمل کردیم.

باقری درتشریح سطح مسابقات و حریفان حاضر در این دوره از رقابت‌ها عنوان کرد: این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۸ تیم برگزار شد و در بخش بانوان ۱۲ تیم حضور داشتند. چین در این دوره از رقابت‌ها حضور نداشت و برخی از دوستان روی این مسئله تمرکز می‌کنند و ما هم آن را می‌دانیم. ما که نمی‌توانستیم چین را به زور وارد مسابقات کنیم. در این که اگر چین بودند سطح مسابقات بالاتر و بهتر بود، قطعا بهتر بود و در این که رکوردهای ما نیاز به پیشرفت دارد هم شکی نیست. من از نقد دوستان خوشحال می‌شوم البته تاجایی که این نقدها فاقد توهین و دروغ باشد. حتی با نقد مغرضانه هم مشکلی ندارم اما به شرطی که تنها به ارائه گوشه‌ای از آمار در نقدهایشان بسنده نکنند. اگر می‌گویند ما در گذشته هم فلان کار را کرده‌ایم، زحمت بکشند و بگویند در گذشته تعداد نفرات چقدر بوده و حالا چقدر است. رکوردها در گذشته چقدر بوده و حالا چقدر. همه این‌ها را لحاظ کنند که نقدشان منصفانه شود. البته که با نقد غیرمنصفانه هم مشکلی ندارم و دوستان برای نقد آزاد هستند و من خوشحال می‌شوم.

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که بعد از موفقیت دختران نوجوان و جوان آیا می‌توان انتظار کسب سکو و مدال از تیم ملی وزنه‌برداری بانوان بزرگسال هم داشت، گفت: شرایط ما در بخش بزرگسالان سخت‌تر است. رکوردها در بخش بزرگسالان بالاتر است و وزنه‌برداران این رده سنی تجربه‌ای که نوجوانان و جوانان امروز در حال کسب آن هستند را نداشته‌اند. کدام‌یک از ملی‌پوشان وزنه‌برداری بانوان ایران در رده نوجوانان و جوانان در یک مسابقه رسمی شرکت کرده است؟ این نقطه ضعفی است که از گذشته بوده. با تمام این اوصاف ما کارمان را انجام می‌دهیم و تمام امکانات لازم را به‌کار می‌گیریم تا بزرگسالان ما هم به مسابقات اعزام شوند و وزنه بزنند.

باقری ادامه داد: اعزام به مسابقات نکته بسیار مهمی است و بهتر است یادمان نرود که تا همین یک سال پیش تیم جوانان جهان تنها با یک بانوی وزنه‌بردار اعزام شد و اتفاقات امروز نشان می‌دهد که حرکت وزنه‌برداری در بخش بانوان رو به جلو است.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در واکنش به این موضوع که آیا عمر نسل کنونی وزنه‌برداری بانوان ایران به رسیدن به سکو قد خواهد داد یا خیر، گفت: من اصلا اعتقاد ندارم که نسل به یک‌باره عوض شود. نسل با ورود سالانه یک الی ۲ یا ۳ نفر جدید و جوان‌تر به جمع تیم اصلی، عوض می‌شود. معمولا تغییر نسل طی ۳ الی ۴ سال صورت می‌گیرد و ما هم استارت آن را زده‌ایم. اما این که آیا عمر نسل کنونی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان به کسب سکو و مدال قد می‌دهد یا نه موضوعی است که فکر می‌کنم اگر تمام امکاناتی که برای پسران فراهم شده برای دختران هم فراهم شود، آن‌وقت می‌توان انتظار داشت که حرکت دختران رو به جلو باشد. البته من هیچ قولی برای مدال‌آوری نمی‌دهم ولی اشاره می‌کنم که سال گذشته در دختران مدال طلا گرفتیم و امسال هم یک عنوان سومی تیمی کسب کردیم. این‌ها موفقیت‌هایی است که ساده به دست نیامده و مهم این است که شرایط را ارتقا دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha