۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85196416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ میلیارد ریال برای طرح اضطراری تامین آب بجنورد هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی از منطقه "پلنگ دره" بجنورد هزینه شده است.

رضا نعیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح اضطراری تامین آب مورد نیاز در شهر بجنورد برای جلوگیری از مشکل تامین آب از سال گذشته در دست اجرا است و هم اینک ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در فاز اول طرح انتقال چاه آب پلنگ دره به شهر بجنورد، سه حلقه چاه با ۸.۵ کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ و مخزن ۲ هزار متر مکعبی تعادلی به مدار آب شهر بجنورد اضافه می شود.

نعیمی ادامه داد: در فاز دوم نیز چهار حلقه چاه، یک باب ایستگاه پمپاژ و ۱۳.۵ کیلومتر خط انتقال اجرا می شود.

به گفته وی؛ برای اجرای کامل این طرح آبرسانی ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نعیمی با تاکید بر ضرورت پرهیز مشترکان از مصارف غیرشرب، تاکید می کند: مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر شرب، بهترین راهکار برای مقابله با تنش آبی در روستاها است به گونه ای که از روستاییان می خواهیم از آب شرب برای دام ها و آبیاری صیفی جات استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی با کمبود منابع آبی شیرین مواجه است و آب آشامیدنی اهالی مناطق شهری و روستایی آن به سختی تامین می‌شود بنابراین شهروندان باید در مدیریت مصرف آب اهتمام جدی داشته باشند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha