کمبود اقلام دارویی در آذربایجان غربی پیگیری می‌شود

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: کمبود اقلام دارویی و بهداشتی در استان به صورت جدی و ویژه از طریق وزارت بهداشت پیگیری و رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد کرمی روز شنبه در حاشیه دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این استان به زودی میزبان جمع کثیری از زائران اربعین خواهد بود لازم است هرگونه کمبود اقلام دارویی، شیرخشک و سرم مورد نیاز در اسرع وقت تامین شود.

وی با اشاره به تامین نیاز شکر واحدهای صنفی، قنادان و خانواده‌ها اظهار کرد: در خصوص تامین شکر مورد نیاز از محل موجودی کارخانجات قند استان بویژه کارخانه قند ارومیه، به میزان یک هزار و ۵۰۰ تُن شکر برای مصارف صنوف قنادان، همین مقدار برای مصارف صنایع، یک هزار تُن برای مصارف خانوار و همین مقدار نیز برای مصارف زنبورداران تخصیص داده و توزیع خواهد شد.

کرمی در خصوص تهیه لباس فرم مدارس نیز ادامه داد: مقرر شد با هدف کاهش هزینه تولید و برخی هزینه‌های جانبی تحمیلی (طی سنوات قبل شامل لباس اهدایی و سایر مبالغ دریافتی) حذف و بار مالی مضاعفی بر واحدهای تولیدی و به تبع آن خانواده‌ها تحمیل نشده و میزان لباس قابل دوخت به تناسب وضعیت و امکانات واحدهای تولیدی تقسیم می‌شود.

کمبود اقلام دارویی در آذربایجان غربی پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربجان غربی در زمینه شهریه مدارس گفت: با توجه به اینکه تعیین نرخ شهریه‌ها به صورت سیستمی و از طریق وزارت آموزش و پرورش مصوب و ابلاغ می‌شود مقرر شده که در خصوص نرخ شهریه مراتب بالا بودن نرخ‌ها به صورت مکتوب از وزات آموزش پرورش پیگیری شود.

کرمی اضافه کرد: همچنین طی گشت‌های مشترک توسط آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات به صورت مستمر بازرسی‌ها اعمال و با مدارس متخلف که بیشتر از شهریه مصوب از والدین مطالبه کنند طبق قانون برخورد انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: میزان شهریه مصوب اعم از شهریه مصوب و سایر شهریه‌های تکمیلی و مکمل در وروردی مدارس نصب و اطلاع رسانی لازم از طریق آموزش و پرورش مبنی بر دریافت شکایات نیز اعمال خواهد شد.

کرمی درباره برخودر با بنگاه‌های متخلف به عنوان یکی ز مصوبه‌های جلسه‌های قبل گفت: از سوی مسکن و شهرسازی استان در خصوص تشکیل اکیپ‌های بازرسی و نظارت بر بنگاه‌های املاک گزارشاتی وصول شده که بیانگر برخورد با مشاورین املاک متخلف در جهت کنترل بازار اجاره مسکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha