حق گویی رسالت خطیر خبرنگاری است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: حق گویی و مطالبه گری رسالت خطیر کار خبری و خبرنگاری است که باید از سوی خبرنگاران پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خدیجه معصومی روز شنبه در نشست کتابخوانی تخصصی ویژه خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار با تبریک این روز به خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: خبرنگاران همواره دغدغه جامعه را داشته و برای انعکاس مشکلات، کاستی‌ها و هر آنچه که باید گفته و بیان شود تا راهکاری برای آن ارایه شود دریغ نمی‌کنند.

وی همچنین به نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: قطعا خبرنگاران مهمترین بال و پر ما در حوزه کتابخوانی و ترویج آن در جامعه هستند.

معصومی با بیان اینکه در دنیای امروز همانند کتاب وجود ندارد، اضافه کرد: اصلا کتاب به خودی خود یک رسانه است و به عبارتی حلقه وصل بین فرهنگ‌ها و تمدن‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی یادآور شد: امروز در سایه کتاب است که از گذشته حرف می‌زنیم و کتابخوانی در برهه فعلی، ضروری تر از هر زمانی دیگر است.

معصومی تاکید کرد: با وجود پیشرفت‌های مختلف و بوجود آمدن فضای مجازی اما کتابخوانی و توجه به کتاب همچنان جای خود را حفظ کرده و مطالعه کتاب در برنامه خانواده‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی، آموزش و آفرینش سه ماموریتی است که بر عهده کتابخانه‌های عمومی استان است و ما براساس این سه ماموریت عمل می‌کنیمف گفت: امروز کتابداران هر جا کتابخانه نیست حضور می‌یابند و کتاب مورد نظر را به دست مخاطب می‌رسانند.

معصومی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی امروز می‌خواهند اجنماعی تر شوند و مردم را به سمت کتابخوانی سوق دهند علاوه بر این، افزایش تعداد کتابخوان‌های حرفه‌ای از مهمترین اهداف این نهاد عمومی است.

به گزارش ایرنا، در این نشست از خبرنگاران رسانه‌های استان تجلیل و قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha