سرمایه‌گذاری ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در مازندران

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اظهار این که زیر ساخت های استان از جمله تامین برق واحدهای تولیدی و آب کشاورزی و شرب با چالش جدی مواجه است، گفت :‌ برای عملیاتی شدن ۴۸ طرح زیر ساختی استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال فاینانس کشور چین در مرحله نهایی جذب قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران افزود : سرمایه‌گذاری به عنوان یک پیش نیاز اساسی در استان مورد توجه قرار گرفته است و همسو با این رویکرد هفت همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در استان برگزار شد.

وی با بیان این که سهولت برای دسترسی به اشتغال برای جوانان رویکرد جدی دولت سیزدهم است، ادامه داد: اشتغال مطلوب یعنی هر کسی در جای خود قرار بگیرد اما افراد از روی ناچاری در پست های غیر تخصصی خود قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: در حالی که اکنون افراد فارغ‌التحصیلان مازندران حاضر به شغل خدماتی هستند اما از طرفی افرادی شغل های غیر تخصص خود قرار دارند، چراکه از امکانات موجود نتوانسته ایم به خوبی استفاده کنیم تا چالش های اشتغال را حل و فصل کنیم.

استاندار مازندران سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت را یک برنامه محوری برای حل مشکلات و ساماندهی اشتغالزایی آن توصیف کرد و اظهار داشت: با این سامانه تکلیف با افراد جویای کار مشخص می‌شود.

حسینی پور با اشاره به این که مسأله اشتغال همواره دغدغه های اصلی دولت ها به خصوص دولت سیزدهم نیز است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی درصد فارغ‌التحصیلان افزایش چشمگیری پیدا کرده است، به طوری که در ۲ دهه گذشته تولید نیروی متخصص در دانشگاه ها را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که اکنون ظرفیت بهره گیری از این افراد نیروی کار در کشور وجود ندارد و این ظرفیت در جذب این افراد فارغ التحصیل در کشورهای همسایه بیشتر شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: بخش خصوصی در حوزه اشتغال باید بیشتر ورود پیدا کند، متاسفانه بیشتر خانواده ها بدنبال کارهای دولتی هستند، این در حالی است که دولت در حال کوچک شدن است و این اشکال اساسی در نوع نگاه خانواده در موضوع اشتغال است.

وی ادامه داد:‌ این که چرا جوانان ما آمادگی لازم را برای بخش خصوصی ندارند در حالی که حق و حقوق بیشتر از بخش دولتی است، باید رصد و پیگیری کارشناسشی شود.

استاندار مازندران به اهمیت مهارت آموزی در بین جویای کار اشاره کرد و گفت: این که ۸۵ درصد متقاضیان در فنی و حرفه‌ای استان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، یعنی همچنان دانشگاه ها صرفا نظری کار می کنند.

حسینی پور تصریح کرد: رسانه ها باید معرفی و بکار گیری افراد بیکار از فرصت سامانه جستجوی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیشتر اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: بررسی اشتغال و نیاز های استان را داریم، این که حدود ۲۵هزار جویای کار در مازندران وجود دارد باید از طریق سامانه جستجوی کار ساماندهی شود، کار مهم مسوولان استان است.

وی با بیان این که از این طرق آموزش فنی و حرفه‌ای می تواند فرایند اشتغالزایی را بهتر رصد و دنبال کند، ‌گفت: مهمترین بخش اشتغالزایی مازندران کشاورزی است، نبود نیروی متخصص و ماهر از چالش‌ها این بخش است.

استاندار:‌۱۱هزار میلیارد تومان فاینانس توسعه زیرساخت مازندران در مرحله نهایی جذب قرار گرفت

حسینی پور اظهار داشت: کارفرمایان با مجموعه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران بیشتر تعامل کنند و برای برقراری ارتباط بیکاران با جامعه تولید و صنعت باید بیشتر تلاش شود.

وی به آمار کشوری مبنی بر این که متوسط اشتغال خالص در کشور از زمان فعالیست دولت سیزدهم ۶۷درصد بیشتر از دولت های گذشته است، ‌اشاره کرد و گفت:‌ نرخ بیکاری کشور در این مدت یک درصدکاهش یافت که این از اقدامات مهم دولت سیزدهم است.

وی با بیان این که مازندران به عنوان یکی از استان هایی که فرصت مهمی در حوزه اشتغال کشاورزی، صنایع وابسته به کشاورزی و گردشگری دارد، گفت: این استان می تواند بیکاری استان را بر طرف و حتی به کمک حل مسئله بیکاری استان های دیگر کشور برود.

استاندار مازندران ادامه داد :‌ اطلاعات دقیق از بیکاری در مازندران طی دو سال گذشته بوجود آمده است و رشد اقتصادی ۴.۱ درصد پس از ۱۰ سال را شاهد هستیم، افزایش رشد مشارکت اقتصادی، خروج ۱۳۵ واحد تولیدی از تملک بانک ها، احیای ۱۲۸ واحد تولیدی راکد و جلوگیری از ۳۰۰ واحد تولیدی با اشتغالزایی حدود ۴۰ هزار نفر طی دو سال اخیر در استان از عملکرد دولت در این بخش است.

حسینی پور به ظرفیت های اقتصادی روستاهای مازندران که می تواند تمامی مشکلات اشتغالزایی و محرومیت استان را بر طرف کند، ‌اشاره کرد و گفت: استفاده از این فرصت اشتغال زایی پایدار در استان را دو چندان می کند.

وی با بیان این که زیرساخت های مازندران از جمله تامین برق و آب واحدهای تولیدی را با اجرای ۴۸ طرح ساختی عملیایت می کنیم، گفت: این توسعه با ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی فاینانس چین که درمرحله نهایی جذب قرار گرفته است، عملیاتی می شود.

استاندار مازندران با ذکر این نکته که همه شهرستان به خصوص فرمانداران مازندران در تکمیل بانک اطلاعاتی بیکاران مشارکت کنند، تصریح کرد: این استان در بخش توسعه صنعت گردشگری به شدت نیازمند افراد ماهر و متخصص است، ما دست کارفرمایان را می بوسیم و کسانی که در تولید و کسب و کار که در شرایط جنگ اقتصادی مشارکت می کند، باید تشویق و مورد حمایت ویژه ولت قرار بگیرند از تشکل های کشاورزی و صنعتی استان تقاضا داریم، این افراد را معرفی تا از سوی دولت تشویق شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha