۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85196473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوای جدید صهیونیستها/ گانتس: تصویب قانون خدمت وظیفه، اسراییل را به درگیری می‌کشاند

تهران-ایرنا- در حالی که اعتراضات گسترده به اصلاح قانون قضایی پیشنهادی نتانیاهو در سرزمین اشغالی وارد هفته سی و دوم خود شده، موضوع تصویب قانون معافیت خدمت وظیفه حریدی ها به مشکل جدیدی برای سران تل آویو منجر شده، به حدی که وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای تصویب آن هشدار داده است.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از شبکه صهیونیستی "کان"، بنی گانتس، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرده که پیش نویس قانون خدمت وظیفه که ائتلاف حاکمیتی درصدد تصویب آن است، اسراییل (رژیم صهیونیستی) را به درگیری های خطرناک خواهد کشاند و تاثیرات منفی بر ارتش و تمام جامعه صهیونیستی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرده که، طرح شدن پیش نویس قانون خدمت وظیفه، خوب نیست و حزب ما در تلاش است که طرحی جایگزین در این زمینه ارایه دهد و در حد توان به توافق دست یابد.

بنی گانتس خاطرنشان کرده که پیشبرد پیش نویس قانون خدمت وظیفه همزمان با تغییرات قضایی امکان پذیر نیست و ائتلاف حاکم می داند که صهیونیست ها چقدر مخالف این طرح هستند.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرده که پیش نویس قانون خدمت وظیفه از عدالت و برابری برخوردار نیست.

در مقابل، جریان دینی - صهیونیستی «حریدی» اخیرا به نخست وزیر اسراییل هشدار داده که عدم تصویب قانون خدمت وظیفه در دوره زمستانی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی که افراد این جریان را از انجام خدمت وظیفه معاف می کند، منجر به انحلال کابینه صهیونیستی خواهد شد.

احزاب دینی- صهیونیستی تا ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) به نتانیاهو مهلت داده اند و «ماغور» خاخام بزرگ آن ها از طریق اعضای کنست، پیامی تهدیدآمیز به نخست وزیر اسراییل فرستاده و گفته که بدون تصویب قانون خدمت، کابینه صهیونیستی حق ندارد، وجود داشته باشد.

حریدی ها به دنبال تصویب قانونی هستند که دانشجویان مراکز دینی را از خدمت وظیفه معاف کند و براساس آن، آموزش های دینی معادل با انجام خدمت در نظر گرفته می شود.

آن ها به دنبال تصویب این قانون در قرائت سه گانه آن در آغاز دوره زمستانی کنست و اجرایی شدن آن هستند.

کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد راه حل است، اما حریدی ها مخالف موقتی بودن این قانون هستند.

از سوی دیگر، صدها زن صهیونیست در مقابل مرکز جذب نیروی ارتش رژیم صهیونیستی تجمع کردند و تاکید کردند: فرزندان ما نیز باید همانند فرزندان حریدی ها از انجام خدمت وظیفه معاف شوند.

این زنان خشمگین که جنبش اعتراضی جدید «جبهه مادران» به راه انداخته اند، در تجمع اعتراضی خود شعار «یا همه یا هیچ کس» سر دادند.

آن ها اعلام کردند که در صورت عدم لغو معافیت فرزندان حریدی ها از خدمت وظیفه، فرزندان خود را به عدم انجام خدمت تشویق خواهند کرد.

زنان صهیونیست در اعتراض به پیش نویس قانون جدید که برای حریدی هایی که درس تورات می خوانند، معافیت از خدمت وظیفه در نظر گرفته است، پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آن نوشته اند «خون پسران و دخترانمان ارزان تر (از فرزندان حریدی ها) نیست»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha