۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85196476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت‌ گروهی در بنگاه‌های مشاور املاک زنجان رصد می‌شود

زنجان - ایرنا - رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان گفت: فعالیت‌های گروهی که از عوامل زمینه ساز رشد قیمت‌هاست، در بنگاه‌های مشاور املاک زنجان رصد می‌شود.

حسن لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی واحدهای مشاور املاک با به کارگیری تعدادی از افراد و ارائه درصد به آنها برای معاملات زمین و مسکن و انقعاد قراردادهای اجاره موجب رشد قیمت ها می شوند، چون این افراد برای بهره گیری بیشتر از درصد کمیسیون، مایل به افزایش قیمت ها هستند.

وی ادامه داد: این افراد از راه های مختلف همچون درج آگهی ها در سایت ها و مراجعه حضوری به افراد درصدد انجام معاملاتی هستند که درصدهای بیشتری را نصیب آنها کند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان گفت: در بازرسی هایی که در بازه زمانی ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ تیرماه امسال از واحدهای مشاور املاک زنجان صورت گرفت، ۱۷ واحد مشاور املاک در شهر زنجان شناسایی شد که چنین فعالیت های گروهی داشتند.

لطفی خاطرنشان کرد: افرادی که در واحدهای مشاور املاک فعالیت دارند باید دارای کارت مباشرت یا شراکت در واحد باشند یا به عنوان کارمند و کارگر واحد که دارای بیمه هستند، فعالیت کنند، در غیر این صورت فعالیت هر فردی در واحدهای مشاور املاک می تواند مصداق فعالیت گروهی در واحدهای مشاور املاک قلمداد شود.

وی با بیان اینکه در مجموع هزار و ۱۹ واحد مشاور املاک در شهر زنجان فعالیت دارند، گفت: طی بازرسی های انجام شده، تعداد ۳۷ واحد فاقد پروانه در استان شناسایی شد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان گفت: در بازرسی های انجام شده، عمده تخلف ها شامل ۳۳ مورد ثبت قرارداد دستی، ۹۱ مورد نبود سیستم ثبت الکترونیکی قراردادها،۶۵ مورد نداشتن کارت مباشرت و ۹۹ مورد نصب نکردن نرخ نامه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha