۴۰ نیروی درمانی خراسان‌شمالی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین عازم عراق می شوند

بجنورد- ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۴۰ نیروی درمانی استان برای ارایه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام می شوند.

دکتر سیدعلی وکیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تیم درمانی متشکل از پزشک، پرستار و دارویار است که به صورت رایگان خدمات درمانی به زائران حسینی ارایه خواهند داد.

وی افزود: واحد اعزامی به میزان کافی به دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مجهز خواهند بود و به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی خواهند کرد.

وکیلی تصریح کرد: همچنین با همکاری بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر داروهای مورد نیاز سفر اربعین جمع آوری و برای ارسال آماده شده است.

تاکنون ۲ هزار و ۸۶۷ نفر از خراسان شمالی به صورت مقدماتی با مراجعه به سامانه سماح این سازمان برای اعزام به کربلا در ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند.

پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند.

۲۰۰ مورد بازدید از واحدهای تولیدی مواد غذایی

وکیلی گفت: در سالجاری ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی مواد غذایی و آشامیدنی خراسان شمالی انجام شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: همچنین ۳۸ مورد بازدید نیز از فروشگاه های سطح عرضه مواد آرایشی و بهداشتی انجام گرفت.

وی با اشاره به صدور ۱۹ گواهی بهداشت در خراسان شمالی گفت: ۱۰۹ پروانه ساخت واحدهای تولیدی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی نیز صادر و یا تمدید شده است.

اکنون حدود ۳۶ هزار واحد صنفی شامل در خراسان شمالی زیر نظر حدود ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha