۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85196554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد شبکه توزیع برق استان اردبیل به کابل خودنگهدار تبدیل شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: ۵۰ درصد سیم مسی شبکه توزیع برق در این استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

حسین قدیمی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی اردبیل (ایرنا) افزود: امسال عملیات اجرایی پروژه جایگزینی یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار با سیم‌های مسی خطوط انتقال برق فشار متوسط در مرکز و شهرستان‌های مختلف استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نوع کابل در بسیاری از کشورهای جهان کاربرد وسیع دارد و سابقه بکارگیری در ایران چندان طولانی نیست، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم کابل‌های خودنگهدار تا پایان سال آینده جایگزین کل شبکه مسی توزیع برق در استان شود.

وی جلوگیری از سرقت، تلفات پایین انرژی، کاهش قطعی‌ها و خاموشی‌های ناخواسته، کاهش خطر آتش‌سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق، بهبود وضعیت بهره‌برداری از شبکه‌ها به دلیل کاهش اتفاقات و حوادث ایجاد شده بر روی آنها، افزایش ایمنی هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارات و ضایعات ناشی از برق‌گرفتگی را از جمله مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار کرد: افزایش پایداری شبکه در مقابل خطاهای ناشی از وزش باد و طوفان، حفظ و رعایت مبلمان و زیبایی شهر با توجه به امکان عبور کابل‌های خودنگهدار از بین درختان واقع در مسیر شبکه و نصب آن روی دیوار با یراق‌آلات مخصوص، مقرون به صرفه بودن، کاهش خوردگی هادی به خاطر مناسب بودن با شرایط اقلیمی استان، کاهش هزینه‌های نگهداری خط و امکان استفاده در معابر باریک از دیگر مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار می‌باشد.

قدیمی همچنین با اشاره به معایب شبکه‌های با کابل خودنگهدار اضافه کرد: عیب‌یابی این شبکه‌ها سخت بوده و زمان بیشتری می‌برد و انشعاب‌گیری از این شبکه‌ها سخت‌تر می‌باشد.

صرفه‌جویی در مصرف تضمین تامین برق پایدار است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل همچنین گفت: بهترین روش برای تامین برق پایدار صرفه‌جویی و مدیریت مصرف است.

قدیمی با اشاره به هزینه بالای تولید برق و زمان‌بر بودن آن افزود: در صورت اعمال ۱۰ درصد صرفه‌جویی از سوی مشترکان خانگی می‌توان بدن هیچگونه مشکلی از پیک بار تابستان با موفقیت عبور کرد.

وی خواستار رعایت اصول بهره‌وری انرژی و جلوگیری از مصارف مازاد از سوی مشترکان شد و اظهار کرد: برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در این فصل بهترین و اقتصادی‌ترین روش صرفه‌جویی، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف است.

وی بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف برق به معنای مصرف نکردن و کاهش رفاه جامعه نیست بلکه مصرف صحیح و کاربرد منطقی و خردمندانه از انرژی الکتریکی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از مشترکان و مردم خواست، با مدیریت مصرف و مصرف بهینه از انرژی برق علاوه بر کمک به تامین برق پایدار، خدمتگزاران خود در صنعت برق را بیش از پیش یاری کنند.

رسانه‌ها نقش مهمی در بهبود مدیریت مصرف برق دارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در بهبود مدیریت مصرف برق دارند و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان یک رسانه مادر به خوبی از عهده این مهم برآمده است.

قدیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی بر اهمیت نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه تاکید کرد و افزود: در دنیای امروز رسانه مهم‌ترین مولفه تاثیرگذار بر جوامع است و نباید از نقش رسانه غافل شد.

وی اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی جامعه و تبیین تلاش‌ها و خدمات دولت نقش مهمی در ایجاد امید و انسجام بخشی به جامعه دارند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل خبرنگاران در مسیر پیشرفت جامعه بیان کرد: آگاهی شهروندان در حوزه مدیریت و مصرف بهینه با انجام رسالت جامعه خبری شکل می‌گیرد و در این راه خبرنگاران در صف مقدم اطلاع‌رسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه انعکاس صحیح و سریع اخبار صنعت برق در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مشترکین از طریق رسانه‌ها باعث ایجاد امید و نشاط در جامعه می‌شود، اضافه کرد: به محض بالا رفتن مصرف برق در زمان پیک بار با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم میزان مصرف به‌طور معنادار کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل حدود ۶۲۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۱ درصد آنها خانگی، ۱۲ درصد تجاری، ۴.۵ درصد عمومی و ۱.۹ درصد نیز سایر موارد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha