۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85196558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هکتار از مراتع زنجان در آتش سوخت

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبر: 85196558
پنج هکتار از مراتع زنجان در آتش سوخت

زنجان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پنج هکتار از مراتع استان روز گذشته در آتش سوخت که طبق بررسی‌ها علت وقوع چنین حوادثی می‌تواند عامل انسانی باشد.

حسن حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روز گذشته آتش سوزی در روستاهای زاچکان و چفتان طارم و همچنین روستای چالچوق ابهر به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ گزارش شد.

وی اضافه کرد: آتش سوزی مراتع روستای زاچکان طارم به میزان ۲ هکتار با کمک های نیروهای امدادی مهار شد.

این مسوول ادامه داد: همچنین در حادثه دیگری ۲ هکتار از مراتع روستای چفتان این شهرستان دچار آتش سوزی شد که با کمک چندین ساعته عوامل امداد رسان خاموش شد.

وی اظهار داشت: مراتع روستای چالچوق ابهر هم به میزان یک هکتار دچار آتش سوزی شد که این واقعه در ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به پایان رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: گرما و افزایش دما از عوامل مهم بروز آتش سوزی است، بر این اساس از هم استانی ها در خواست می شود از رهاسازی بطری و لوازم شیشه ای و براق در محیط و روشن کردن آتش و رهاسازی آن در مراتع و جنگل ها خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شماره ۱۵۰۴ راه ارتباطی برای امداد جنگل و مراتع است که از طریق آن می توان هرگونه تخریب و تصرف در اراضی منابع طبیعی و قاچاق چوب جنگلی توسط افراد سودجو را اطلاع داد.

به گفته وی، آتش سوزی در جنگل ها و مراتع نیز از موضوعات مهمی است که می توان در صورت مشاهده آن با این شماره تماس گرفت.

پارسال چهار مورد آتش سوزی در سطح مراتع این استان به وقوع پیوست که این تعداد در مدت مشابه سال قبل آن ۲۹ مورد بود که کاهش ۸۶ درصدی را نشان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha