دستیار رئیس جمهور: پیام اربعین را منتقل کنیم

تهران- ایرنا- دستیار رییس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: نباید در اربعین خود را تنها مشغول خورد و خوراک کنیم بلکه باید بدانیم قرار ما این است که پیام اربعین را منتقل کنیم.

به گزارش ایرنا از جامعه ایمانی مشعر، سید احمد عبودتیان در گردهمایی ملی فعالان مردمی اربعین و همایش ملی هیأت‌های فعال در این عرصه با موضوع اربعین، آوردگاه حرکت عمومی مردم در حرم امام خمینی(ره) گفت: روز به روز مراسم پیاده روی اربعین وسعت پیدا کرده است ولی ما هنوز نتوانستیم پیام اربعین را برسانیم. رحیم‌پور ازغدی می‌گفت کاش در این سال‌ها، هرسال یک پیام سیدالشهدا را نقل می‌کردیم و پیام انقلاب اسلامی را که همان پیام سیدالشهداء است نقل می‌کردیم. موکب‌ها و کاروان‌برها روی این موضوع پیام‌رسانی تمرکز کنند. برخی پیشنهاد دادند که ای کاش روز قبل اربعین را روز یوم الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جهان اسلام اعلام کنیم.

دستیار رئیس جمهور: پیام اربعین را منتقل کنیم

وی افزود: پیام بین‌المللی ما در اربعین، پیام فطری است. روزی پدران ما در ماه محرم دغدغه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را داشتند و زنان و مردان ما برای پوشیدن لباس سیاه و چادر مشکل داشتند. امروز به جایی رسیدیم که عزاداری‌های متعدد در کشورهای مختلف جهان انجام می شود و راهپیمایی میلیونی در نیجریه شکل می‌گیرد.

عبودتیان ادامه داد: ۱۹ مردادماه با جمع منتخبی از فعالان مردمی اربعین، خدمت آیت الله رییسی رسیدیم و دغدغه‌های جبهه مردمی اربعین و نگرانی خود درباره حکمرانی اربعین را مطرح کردیم. امسال وعده‌هایی برای سهولت رفت و آمد زائران داده شده است. اساساً این حرکت مستضعفی باید به دست مردم باشد و اعلام کردیم مبادا اشتیاق خدمت نهادهای دولتی، مانع حضور و تلاش مردم شود. حاصل نشست این بود که تمام آنچه در جریان اربعین باقی مانده، به عناصر مردمی واگذار شود و شورای راهبری مردمی و جریان فرهنگی اربعین در اختیار عناصر مردمی قرار گیرد.

عبودتیان با اشاره به اینکه نخستین کاروان جمعی اربعین در سال ۹۱ از حرم امام خمینی(ره) راهی عراق شد؛ افزود: در سال‌های بعد هرکس در استان محل سکونت خود، شبکه موکب‌ها را راه انداخت. آن سال موکب ایرانی در مسیر کم بود و از آن زمان، ۱۱ سال می‌گذرد و هرسال اربعین بیشتر اوج گرفت. اوایل تصور می‌کردیم که اربعین، فقط کربلا و مسیر آن است ولی بعد فهمیدیم مرز و بعد داخل کشور هم هست و در سال‌های اخیر یاد مرز ریمدان افتادیم و بعد پاکستانی‌ها گفتند ما از شرق پاکستان کار را شروع می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha