۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85196650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه کاهش نرخ مصرف دخانیات در ژاپن

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85196650
ادامه کاهش نرخ مصرف دخانیات در ژاپن

تهران- ایرنا - نظرسنجی وزارت بهداشت ژاپن نشان می دهد نرخ مصرف دخانیات در میان زنان و مردان ژاپنی در سال ۲۰۲۲ با افزایش آگاهی و تاثیر بازبینی قانون برای سختگیری بر روی دخانیات دست دوم روندی کاهشی داشته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از کیودو، مصرف دخانیات در میان مردان ژاپنی با کاهش ۳.۴ درصدی از نظرسنجی قبلی در سال ۲۰۱۹ به ۲۵.۴ درصد و در میان زنان با کاهشی ۱.۱ درصدی به ۷.۷ درصد رسیده است.

نظرسنجی وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن مصرف کنندگان دخانیات در این کشور را از میان پاسخ دهندگانی دسته بندی کرده است که در دهه سوم زندگی قرار دارند و هر روز یا بعضی روزها سیگار می کشند.

در میان مردان ژاپنی که دخانیات مصرف می کنند در نظرسنجی سال ۲۰۲۲ از هر ۴ نفر یک نفر گزارش شده که در مقایسه با نظرسنجی سال ۲۰۰۱ که تقریبا نیمی از پاسخگویان یعنی ۴۸.۴ مصرف کننده بودند روند کاهشی را تجربه کرده است.

بازبینی قانون ترویج سلامت در آوریل سال ۲۰۲۰ اجرایی شد که اقداماتی شامل ممنوعیت سیگار کشیدن در بسیاری مکان های سرپوشیده بود و از کسب و کارها می خواست برای افراد سیگاری فضاهای جداگانه تعبیه کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد نرخ مصرف تنباکو در میان مردانی که دهه پنجم زندگی را سپری می کنند در بالاترین میزان یعنی ۳۴.۶ درصد است. مصرف کنندگان در دهه ششم و سوم چهارم به ترتیب ۳۲.۶ و ۲۹.۹ درصد قرار گرفته اند. درمیان زنان در دهه ششم زندگی بزرگترین گروه یعنی ۱۲ درصد را به خود اختصاص دادند و زنان در دهه پنجم و چهارم به ترتیب ۱۱.۶ و ۹ درصد سیگار مصرف می کنند.

باوجود اینکه نرخ مصرف دخانیات میان دهه چهارم تا ششم هنوز بالاست، اما در تمامی گروه های سنی نسبت به نظرسنجی سال ۲۰۱۹ روند کاهشی مشاهده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha