قرارگاه همکاری مشترک ایران و عراق در ایام اربعین حسینی راه اندازی می‌شود

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه همکاری مشترک بین ایران و عراق در ایام اربعین حسینی گفت: این اقدام برای تسهیل تردد زائران و همچنین رفع پیشامدهای مختلف در ۲ مرز شلمچه و چذابه انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا علی‌اکبر حسینی محراب روز شنبه در ستاد اربعین که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: تمام پروژه های مرتبط با اربعین حسینی در خوزستان باید تا آخر این هفته به پایان برسد.

وی با اشاره به برگزاری مانور اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه برای اعلام آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان افزود: این مانور روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ مرداد به ترتیب در شلمچه و چذابه برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان بحث پارکینگ پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه را یکی از مسائل مهم در ایام اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: مباحث اصلی مرتبط با پارکینگ‌ها به خوبی اجرا شده اما مباحث نرم افزاری و نصب دوربین ها باقیمانده که باید تا روز جمعه نصب شوند.

وی در ادامه به موضوع آسفالت پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه اشاره کرد و افزود: حدود ۹۰ هزار متر در پایانه‌های مرزی نیازمند آسفالت است که سعی می کنیم برای جلوگیری از گرد و خاک از آب‌پاش استفاده کنیم.

حسینی محراب به موضوع حمل و نقل و تردد زائرین اشاره کرد و گفت: قرار است یک سری اتوبوس به شکل اجاره‌ای از داخل و خارج کشور برای تردد زائرین در نظر گرفته شود. بی شک اگر برنامه‌های وزارت کشور و راه و شهرسازی در ارتباط با ترددها تحقق پیدا کند زائرین برای برگشت مشکلی نخواهند داشت.

ایجاد اتاق‌های سرد برای پیشگیری از گرما زدگی زائران اربعین

وی در ادامه به بحث بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای بیش از اندازه هوا، راه اندازی اتاق های سرد در ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه مدنظر است تا به زائرین خدمت‌رسانی شود.

استاندار خوزستان بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی در بین مواکب تاکید کرد و گفت: امیدواریم که فلسفه اربعین به خوبی برای زائرین بیان شود.

حسینی محراب افزود: استقرار آب سردکن‌ و تامین یخ در مرزها از دیگر موارد مهم در ایام اربعین حسینی است که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی مسئول اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

حسینی محراب گفت: مخزن های آب شرب در ۲ پایانه طراحی شده و آب کافی برای مردم فراهم است.

وی به ایجاد تاسیسات آب و برق در آن طرف مرز اشاره کرد و افزود: همچنین کار برق رسانی به ۲ موکب عظیم در کشور عراق صورت گرفته است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم با تمهیدات ستاد اربعین استان، مردم و زوار مسیر سهل و آسانی داشته باشند.

گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha