۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85196670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوَز و صدرای فارس داوطلب پایتختی کتاب ایران شدند

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85196670
اوَز و صدرای فارس داوطلب پایتختی کتاب ایران شدند

شیراز - ایرنا - معاون فرهنگی رسانه ‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:  پس از بررسی‌های کارشناسی شهرستان اوز و صدرا از استان فارس موفق شدند به جمع داوطلبان انتخاب به عنوان شهر کتاب امسال راه‌یابند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا خوش اقبال روز شنبه اعلام کرد: امسال از میان ۱۰۵ شهر کشور ۱۲ شهر یه عنوان کاندید معرفی به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شدند که شهر اوز با کسب امتیاز ۵۰ در صدر جدول و شهر صدرا با کسب امتیاز ۳۲ در مقام هفتم این رتبه‌بندی جای گرفتند.

وی ادامه داد: دی ماه گذشته برگزاری هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب از سوی دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی ابلاغ شد و بر همین اساس علاوه بر اقدامات زیر بنایی اولیه، جلسات با دستگاه‌های مرتبط حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار و این رویداد به صورت گسترده در شهرستانهای فارس اطلاع‌رسانی شد.

خوش‌اقبال اضافه کرد: پس از طی فرآیند نام نویسی، فهرست این شهرها در اواخر فروردین ماه سال جاری به تهران ارسال شد.

معاون فرهنگی رسانه ‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در ادامه بازدیدهای میدانی و راستی آزمایی و سنجش توان شهرها در اجرای ایده‌های ارائه شده مورد بررسی قرار گرفت و ۲ شهرستان فارس نیز به مرحله پایانی این رویداد راه یافتند.

وی اظهار کرد: این دستاورد با هماهنگی نمایندگان این ۲ شهر و همکاری دستگاه‌های استان فرهنگور فارس محقق شده و امید است این سیر رشد در دیگر زمینه‌های فرهنگی و جشنواره‌های فرهنگی فیروزه و جشنواره روستاها و عشایر دوستدارکتاب نیز تکرار شود.

خوش‌اقبال یادآور شد: پایتخت کتاب ایران یک رویداد ملی ترویج کتابخوانی است که بر کارنامه و برنامه‌های شهرهایی با پیشینه درخشان فرهنگی و تقویت توجه به کتاب متمرکز است و شهرستان‌های مختلف با شرکت در این رویداد نسبت به ارائه برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار برای رونق کتابخوانی اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران چند سالی است با توان خود بر مسیر توسعه کتاب و کتابخوانی و ترغیب مروجان این حوزه اثرگذار بوده و امسال نیز با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی تلاش شد تا تلاش‌های فعالان این حوزه بیش از پیش دیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha