۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبر: 85196704
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبر: 85196704
هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

کرمان- ایرنا- اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان به نقل از گزارش هواشناسی نسبت به رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه های فصلی از امروز(شنبه) تا روز یکشنبه در اکثر نقاط این استان، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استان کرمان طی امروز و فردا تحت تاثیر ۲ سامانه خواهد بود که سامانه اول شامل رشد ابرهای همرفتی است و تا آخر وقت امروز پایان می یابد.

بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه های فصلی، وزش باد در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و خسارت به محصولات کشاورزی از مهمترین آثار سامانه اول است که در جنوب استان نمود خواهد داشت.

طبق این هشدار هواشناسی، سامانه دوم شامل تداوم پدیده ای موسوم به «گرادیان فشاری» است که تا فردا ادامه خواهد داشت. براساس این هشدار، وزش باد شدید در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک در مناطق شرق، شمال شرق و غرب کرمان از مهمترین آثار سامانه است که در این مناطق احتمال طوفان گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، تیرهای برق و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان وجود دارد.

اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نیز هرگونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، اطمینان از استحکام سازه های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی، اجتناب از رفت و آمدهای غیرضرور برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال در این اطلاعیه توصیه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha