۲۱ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در مشهد سابقه ایثارگری دارند

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: هزار و ۳۸۸ داوطلب نامزدی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات طی شش روز گذشته پیش ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۲۱ درصد دارای سوابق ایثارگری هستند.

محسن داوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۲۹۲ نفر از ثبت نام کنندگان دارای سابقه رزمندگی، جانبازی، آزادگی یا عضویت در خانواده معظم شهدا هستند.

وی بیان کرد: ۶۸ درصد این افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دارای مدرک دکتری و بقیه سایر مدارک تحصیلی را دارا هستند.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه مشهد و کلات بیان داشت: ۶۱ درصد افرادی که برای نامزدی در این حوزه انتخابیه پیش ثبت نام کرده اند زیر ۴۵ سال سن داشته و در مجموع ۱۸ درصد این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

داوری گفت: تاکنون چهار نفر از افرادی که در فرآیند پیش ثبت نام شرکت کرده اند سابقه نمایندگی در دوره های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی را دارند.

پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از روز ۱۶ مرداد ماه آغاز و به مدت هفت روز کاری از ساعت هشت تا ۱۸ به صورت الکترونیکی در سامانه https://keshvar.moi.ir انجام می‌شود که امروز آخرین مهلت این فرایند انتخاباتی است.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج نماینده سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات است.

همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha