۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 85196753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برترین‌ تعزیه‌خوانان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند  

شهرکرد-ایرنا- نفرات برتر سوگواره تعزیه چهارمحال و بختیاری به مناسبت ماه‌های محرم و صفر، روز شنبه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی شد.

به گزارش ایرنا، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های تعزیه‌خوانی حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) طاقانک، حضرت رقیه(س) بن، حضرت ابوالفضل(ع) چلیچه و حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) هرچگان به ترتیب به‌عنوان برترین گروه‌های این سوگواره را کسب کردند.

شهرام فرجی روز شنبه افزود: در این سوگواره در پنج بخش طفل‌خوان، موافق‌خوان، مخالف‌خوان، نقاب‌خوان و امام‌خوان نیز افراد برتر گروه‌های تعزیه‌خوان معرفی شدند که سوگواره تعزیه طاقانک مقدمه‌ای بر آماده‌سازی گروه‌های تعزیه برای شرکت در سوگواره استانی در پایان ماه صفر است.

گروه تصحیح نسخ تعزیه در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود

محمدرضا باقری عضو هیات داوران دومین سوگواره تعزیه شهر طاقانک گفت: نسخ متعددی از دوران گذشته در چهارمحال و بختیاری مورد استفاده تعزیه‌خوانان بوده است که با توجه به وجود چنین نسخ ارزشمند و کم‌نظیر، لازم است گروهی از افراد آگاه و متخصص برای تصحیح آن اقدام کنند و برنامه چاپ و تکثیر نسخ نیز دنبال شود.

دومین سوگواره تعزیه شهر طاقانک از ۱۰ تا ۲۰ مرداد و با حضور ۱۰ گروه تعزیه‌خوان از مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری همچون طاقانک، شهرکرد، وردنجان، کنارک علیا، فارسان، اشکفتک، گندمان، بن، هرچگان و مارکده در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، طاقانک در ۱۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قراردارد و آیین خیمه سوزان ظهر عاشورای این شهر ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha