نحوه نظافت و پاک‌سازی پایتخت تغییر می‌کند/ ایمن‌سازی گود برج میلاد در مرحله پایانی

تهران- ایرنا- تغییر نحوه نظافت و پاکسازی شهر، راه اندازی ۲۷ بازار میوه و تره بار، ایمن‌سازی گود برج میلاد در مرحله پایانی و همچنین احداث پارکینگ‌های طبقاتی در بزرگراه امام علی (ع) از مهمترین اخبار روز شنبه ۲۱ مردادماه است.

به گزارش ایرنا از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مدیرعامل این سازمان گفت: باتوجه‌ به مطالبه به حق مردم، وظایف ذاتی سازمان مصمم هستیم که بهزودی تغییراتی را در نحوه نظافت و پاک‌سازی شهر اعمال کنیم که آغاز طرح نظافت محله محور و ارائه آدرس‌های قابل پایش آن برای تمامی شهروندان بر روی سامانه‌های سازمان مدیریت پسماند و شهرداری تهران گام اول این اقدامات بود.

رضا محمدی درباره برخی انتقادات مطرح شده از کاستی‌ها در ارائه خدمات نظافتی و پاک‌سازی معابر که در سامانه ۱۳۷ به ثبت رسیده گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای نظافت و نگهداشت محله محور انجام شده و هر محله از محلات ۱۲۳ گانه شهر تهران علاوه بر نظافت روزانه و عادی خود به‌صورت قطعی یک‌بار در هفته به‌صورت ویژه مورد نظافت و شست‌وشو قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بمنظور تحقق این امر و ایجاد تغییر و تحول در وضعیت نگهداشت و ارتقای سطح کیفی نظافت شهر نیازمند بازنگری دقیق و جدی عملکرد پیمانکاران این حوزه هستیم. دراین‌رابطه پیمانکاران فعلی فعال در مناطق را از لحاظ عملکرد و همچنین از نظر توان اجرایی، کامل‌بودن ناوگان ماشین‌آلات و پرسنل خدماتی مورد رصد و پایش قرار می‌دهیم. این کار شروع شده است و پیمانکاران فعلی و پیمانکارانی که پتانسیل و استعداد انجام و ارائه خدمت در سطح مطلوب را دارند می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند مراجعه و مدارک و مستندات خود را ارائه دهند.

محمدی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با ارزیابی دقیق، امکانات پیمانکاران را بررسی و رتبه‌بندی می‌کند و از نیمه دوم سال جاری قرارداد پیمانکارانی که نتوانند در طرح ارزیابی و رتبه‌بندی ما امتیاز و رتبه لازم را کسب کنند فسخ خواهد شد. درعین‌حال از پیمانکاران جدید که تاکنون سابقه همکاری با شهرداری تهران را نداشته؛ اما به لحاظ عملکرد و توان فنی، اجرایی و ناوگان ماشین‌آلات و نیروی انسانی لازم امکان انجام عملیات نگهداشت و نظافت شهر، در سطح مطلوب را دارند دعوت به همکاری می‌کنیم.

نحوه نظافت و پاک‌سازی پایتخت تغییر می‌کند/ ایمن‌سازی گود برج میلاد در مرحله پایانی

راه‌اندازی ۲۷ بازار میوه‌ و تره‌بار تا پایان سال

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از راه‌اندازی ۲۷ بازار میوه‌ و تره‌بار تا پایان سال خبر داد و گفت: باتوجه شرایط اقتصادی کشور و شهرداری تهران، رویداد امید و افتخار حاکی از امید و کار است که اگر بخواهیم می‌توانیم کار کنیم. میادین تره بار یکی از خدمات قدیمی و ارزنده در تهران است که با رویکرد کارآمد و درست به آن نگاه می‌کنیم.

حسین نظری معاون در مراسم افتتاح و بهره‌برداری رسمی از طرح های سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: امسال در شروع سال ۱۴۰۲ میادین در کنترل قیمت گوشت، مرغ، میوه و سبزیجات تاثیر مسقیم داشتند.

نظری تصریح کرد: با نگاه به مناطق کم برخوردار، ادعا داریم در کاهش قیمت تاثیر گذار بودیم و قیمت میادین مناسب بود توجه به مناطق کم برخوردار در میادین میوه و تره بار حسن بزرگی است و وقتی به مناطق مراجعه می‌کنیم مردم درخواست احداث میادین میوه و تره بار دارند.

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح ایمن‌سازی گود برج میلاد

شهردار منطقه ۲ تهران اعلام کرد: گود نا ایمن رها شده در منطقه نداریم همچنین گود برج میلاد ۹۰ درصد ایمن سازی شده و گود دریا پر شده و بالای ۸۰ درصد ایمنی سازی شده و تا دو ماه آینده تکمیل می شود.

مهدی صالحی گفت: گود ایران‌ زمین تحت رصد است و ناایمن نیست و پایش های آن مرتب انجام می شود اما زمانی اطمینان خاطر حاصل می شود که طرح عمرانی آن شروع شود که در بالاترین سطح این موضوع دنبال می شود.

وی عنوان کرد: در بحث تامین منابع، خارج از عرف عمل نکردیم ، از منابع مغفول در سیستم که بعضا ۳۰ سال مور غفلت واقع شده بود استفاده و آنها را مولدسازی کردیم. مثل زمین هایی که سال‌ها بود که تملک شده بود اما کسی از آنها خبر نداشت، این زمینها را شناسایی و کشف کردیم و سند آن به نفع شهرداری منتقل و بارگذاری روی انجام و از آن استفاده شد.

صالحی با بیان اینکه در حوزه قرارگاه جهادی مسکن تسهیل گری می کنیم گفت: املاک متعلق به شهرداری را مولد سازی کردیم که تا امروز از آن هزار واحد در آمده است، همچنین املاک متعلق به دولت را به آنها معرفی کردیم. علاوه بر این، از ظرفیت کمیسیون ماده پنج به صورت قانونی استفاده و املاک بخش خصوصی و عمومی را نیز مولد کردیم.

به گفته شهردار منطقه ۲؛ طرح اکو پارک در دست اجرا است و برای حل بخش معارضین آن در حال مذاکره با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستیم.

احداث پارکینگ طبقاطی در زمین های خالی بزرگراه امام علی(ع)

شهردار منطقه ۱۴ اعلام کرد: احداث پارکینگ در محدوده های منتهی به بزرگراه امام علی(ع) در اولویت برنامه های اجرایی مدیریت شهری منطقه۱۴ قرار گرفت.

امیر یزدی با بررسی ظرفیت ها و چالش های محلات ناحیه یک، بر ایجاد و احداث پارکینگ طبقاتی به عنوان نیاز مهم مسافران درون شهری و مردم ساکن در بخش غربی منطقه تاکید و راه کارهای لازم را برای اجرایی شدن سریع این مهم ارائه کرد.
یزدی ضمن بازدید و شناسایی بیش از ۱۰ زمین خالی حاشیه بزرگراه امام علی(ع)، از تبدیل کاربری این فضاها به پارکینگ های طبقاتی برای حل معضلات ترافیکی مربوط به کمبود جای پارک در این بخش از منطقه خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت وجود پارکینگ در نقاط شهری گفت: موقعیت جغرافیایی و جمعیتی منطقه ایجاب می کند تا جهت کاهش بار ترافیکی موجود، احداث پارکینک های عمومی مورد توجه و تسریع یابد.

احداث ۷۰۰ متر طول سایه بان توسط شهرداری منطقه ۳ در نقطه صفر مرزی

شهردار منطقه سه تهران اعلام کرد: در آستانه اربعین حسینی (ع) ، ساخت ۷۰۰ متر طول تونل سایه بان مجهز به مه پاش و کولر در مسیر عبور زائرین حسینی (ع) در پایانه مرزی چذابه و نقطه صفر مرزی ایران و عراق انجام شد.

حمید جوانی اظهار داشت: سازه این تونل از ۴۵۰ پایه بتنی تشکیل شده تا در مقابل تغییرات جوی باد و طوفان مقاومت و استقامت بالایی داشته باشد و در طول ایام سال و سنوات بعد هم مورد استفاده زائرین قرار گیرد.

وی افزود: حدود یک ماه است که پروسه ساخت پایه های بتنی ، ستون ها و سازه مورد نیاز با استفاده از ظرفیت و پتانسیل عوامل اجرایی منطقه در حال انجام است که بارگیری بخش اول آن انجام شده و با استفاده از ماشین آلات سنگین جهت نصب به پایانه مرزی چذابه در حال انتقال است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha