خانه احزاب سمنان نقش همدلانه برای انتخابات حداکثری ایفا کند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به انتخابات امسال، گفت: خانه احزاب استان نقش همدلانه خود را بین طیف‌های مختلف برای رقم‌خوردن انتخاباتی پرشور ایفا کند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در نشست با اعضای خانه احزاب استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: تلاش برای جلب حداکثری مشارکت سیاسی مردم در امر انتخابات وظیفه همگان است و خانه احزاب نیز در این‌ میان می تواند موثر باشد و بستر حضور حداکثری مردم را فراهم کند.

وی بیان کرد: جهاد تبیین و تبیین عملکرد نظام و دولت در شرایط کنونی موثرترین راهکار برای جلب مشارکت حداکثری مردم در زمینه انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان سمنان اخلاق مدار، دیندار ، با بصیرت و دارای آگاهی های لازم هستند، یادآور شد: خانه احزاب متشکل از افرادی است که با رعایت اخلاق سیاسی در جهت انسجام بین احزاب تلاش می کنند.

هاشمی ادامه داد: خانه احزاب در واقع یک پارلمان محلی است و نقش محور وحدت و همدلی بین فراکسیون های اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و مستقل را ایفا می کند.

استاندار: خانه احزاب سمنان نقش همدلانه برای انتخابات حداکثری ایفا کند

استاندار سمنان گفت که خانه احزاب می تواند در تمام طول سال، مناسبت ها و حوزه های مختلف به غیر از انتخابات نیز نقش‌آفرینی موثری داشته باشد.

تعداد پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس به ۲۶۴ نفر رسید

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، آمار کل ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تا ساعت ۱۸ امروز شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ در مجموع به ۲۶۴ نفر رسید.

در ثبت متقاضیان بر حسب حوزه انتخابیه در سمنان، مهدی شهر و سرخه ۷۳ نفر، در شاهرود و میامی ۹۱ نفر، در دامغان ۵۴ نفر، و در گرمسار و آرادان ۴۶ نفر بودند.

از کل ثبت‌نام‌کنندگان ١٠ درصد یعنی ۲۶ نفر زن و ٩٠ درصد ۲۳۸ نفر مرد هستند و مطابق با روزشمار پیش ثبت نام، در روز اول ۴۷ نفر، در روز دوم ۳۷ نفر، در روز سوم ۵۵ نفر، در روز چهارم ۴۰ نفر، در روز پنجم ۴۰ نفر، و در روز ششم ۴۵ نفر ثبت نام کردند.

مدرک تحصیلی ٢۵ نفر از متقاضیان ثبت‌نام کنندگان در استان سمنان لیسانس و زیر لیسانس، ١٨٢ نفر فوق لیسانس، ۴٨ نفر دکتری و ٩ نفر دارای مدرک تحصیلی حوزوی هستند. بر حسب رده سنی نیز در رده سنی ‌۳۰ تا ۳۵ سال ۳۷ نفر، در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال ۵۷ نفر، در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال ۵۵ نفر، در رده سنی ۴۶ تا۵۰ سال ۳۴ نفر، در رده سنی ۵۱تا ۵۵ سال ۳۴ نفر، در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال ۲۴ نفر، در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۶ نفر، در رده سنی ۶۶ تا ۷۰ سال پنج نفر و در رده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال ۲ نفر جزو ثبت‌نام کنندگان هستند و ۶ نفر از ثبت نام کنندگان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات یعنی استعفا بوده اند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام وزارت کشور، انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان سمنان چهار حوزه انتخابیه و کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha