۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85197106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارسال ۷۰۰ شکایت و گزارش تخلف کارکنان و ادارات دولتی در گلستان

گرگان- ایرنا- مدیرکل بازرسی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۰ گزارش و شکایت علیه دستگاه‌های اجرایی به این اداره‌کل رسیده که در دست بررسی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان عبدالله آقاعلیخانی در جلسه شورای قضایی این استان اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ فقره از این گزارشات بررسی شده و  مابقی نیز در دست اقدام است .

وی از بررسی مصوبات کارگروه تسهیل تولید خبر داد و افزود: همه مصوبات کارگروه تسهیل در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی، بررسی می شود که آیا در راستای تولید و اشتغال هزینه شده یا خیر که در غیراین صورت با تشکیل پرونده به دادسرا ارجاع می‌شود.

رییس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه گفت: پرونده‌های اداره کل بازرسی که مربوط به مفاسد مالی و اداری است به صورت ویژه و در اولویت رسیدگی مراجع قضایی استان، قرار می‌گیرد.

حیدر آسیابی با بیان این که سازمان بازرسی بازوی مقتدر دستگاه قضا برای مبارزه با فساد اداری است، تصریح کرد: تلاش ما بر قوی‌تر کردن بدنه کارشناسی است تا روند شناسایی گلوگاه‌های فساد و کشف تخلفات در دستگاه‌های اجرایی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور کارشناسان سازمان بازرسی و دیوان محاسبات برای آشنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی با قوانین و پیشگیری از بروز تخلفات ضروری است.

وی بر سرعت گرفتن حدنگاری و صدور سند زمین‌های کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: تاکنون فقط ۲۹ درصد زمین‌های کشاورزی استان سنددار شده و برای افزایش این عدد نیاز است کمیسیون رفع تداخلات برای تعیین تکلیف زمین‌های کشاورزی زودتر تشکیل شود و تکلیف این زمین ها را مشخص کند.

محمود اسپانلو دادستان مرکز گلستان هم در این جلسه گفت: ۸۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده از سوی سازمان بازرسی مربوط به تضییع بیت‌المال است و برای بررسی این‌ حجم از تخلفات  سازمان بازرسی به بدنه کارشناسی قوی نیاز دارد که یک ضرورت است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha