۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85197112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد ۸۰ هزار تن ظرفیت ذخیره و فرآوری مواد غذایی خام در پایانه صادراتی کشاورزی قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی،قرآوری و بسته بندی انواع محصولات غذایی خام در پایانه صادراتی کشاورزی قزوین در آبیک ایجاد شده است.

آبرودات مصلایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان قزوین که با سرمایه گذاری بخش خصوصی مراحل پایانی احداث خود را پشت سر می گذارد شامل امکاناتی نظیر سیلوهای ذخیره سازی غلات، سردخانه های زیرصفر و بالای صفر درجه سانتیگراد، سالن سورتنیگ و بسته بندی میوه و سبزی و صیفی جات، ترمینال و خط آهن باری(کارگو) و خدمات اداری، بانکی و بیمه ای است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین اظهار کرد: سیلوهای ذخیره سازی غلات و خط آهن این مجموعه به طور کامل مورد بهره برداری قرار گرفته است و سردخانه ها و سالن سورتینگ و بسته بندی آن نیز بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسوول همچنین گفت: پیش بینی می شود سردخانه ها و سالن سورت و بسته بندی این مجموعه که نخستین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان قزوین به شمار می رود و در شهرستان آبیک قرار دارد، در سال جاری محقق شود.

وی اظهار کرد: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی قزوین همچنین با اتصال به خط آهن سراسری ضمن امکان صدور کالا به نقاط مختلف کشور و صادرات از طریق ریلی، امکان تامین نهاده های مختلف کشاورزی در حجم بالا و با قیمت ارزان را نیز داراست.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین با بیان اینکه راه اندازی پایانه صادراتی کشاورزی می تواند موجب تحول در صادرات این بخش شود،اظهار کرد: با توجه به توسعه قابل توجه گلخانه ها و ساخت چند شهرک گلخانه ای از جمله شهرک نودهک پیش بینی می شود تولید محصولات گلخانه ای استان چند برابر شود و وجود این پایانه می تواند فرصت خوبی را برای صادرات محصولات تولیدی این مکان ها فراهم کند.

به گزارش ایرنا، استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

این استان سالانه بین چهار تا پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

قزوین در تولید محصولات باغی مهمی همچون زیتون و انگور، رغال اخته و گیلاس رتبه های اول تا سوم را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha