بنیاد مستضعفان۱۲ هزار میلیارد ریال در چابهار سرمایه گذاری می‌کند

چابهار- ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بنیاد مستضعفان قرار است سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی در زمینه ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات در بندر شهید بهشتی چابهار اقدام کند که این امر نشان دهند رونق بهتر تخلیه و بارگیری کالاست.

قاسم عسکری نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در چند روز گذشته سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پس از بازدید از اسکله‌ها و تجهیزات و زیرساخت‌های طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، در جلسه بررسی تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری عنوان کرد: برخی شرکت‌های این بنیاد در بندر شهید بهشتی حضور فعال دارند و این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف در حال سرمایه‌گذاری هستند.

وی افزود: در آن جلسه مصوب شد بنیاد مستضعفان در مرحله اول، سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در بخش پایانه غلات این بندر با هدف تأمین امنیت غذایی کشور داشته باشد و در مراحل بعد در بخش‌های دیگر بندر شهید بهشتی نیز سرمایه‌گذاری کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم و بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و خارج از تنگه هرمز از موقعیت راهبردی برخوردار و در چهار راه جهانی قرار گرفته است که با وجود داشتن بندر، منطقه آزاد و متصل بودن به آب‌های آزاداقیانوس هند می‌تواند موجب توسعه تجارت و حمل و نقل جنوب شرق کشور و سواحل مکران شود.

وی ادامه داد: چابهار به دلیل قرار گرفتن در ساحل دریای عمان و کوتاه ترین فاصله به مسیر تردد کشتی‌های خارج از تنگه هرمز با فاصله کوتاه زمینی به مرزهای افغانستان و پاکستان با سرمایه گذاری عظیم بخش دولتی و خصوصی در زیرساخت‌ها و تجهیزات بندری فرصتی بی بدیل برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بویژه پتروشیمی، فولاد، پالایشگاه و سایر واحدهای تولیدی بازارپسند ایجاد کرده که هر یک می‌تواند نقش بسیار مهمی در تولید، صادرات و اشتغالزایی داشته باشد.

عسکری گفت: بندرچابهار با دارا بودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های لازم می‌تواند به یک بندر تجاری مهم بویژه در زمینه ترانزیت و حمل‌ونقل کالا در ایران تبدیل شود.

وی گفت: همجواری ۲ کشور پاکستان و افغانستان با استان سیستان و بلوچستان و از همه مهمتر وجود منطقه آزاد تجاری _ صنعتی چابهار فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نسب تصریح کرد: بندر چابهار با داشتن منطقه آزاد و ۲ بندر بزرگ شهید کلانتری و شهید بهشتی پس از تکمیل فاز نخست و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی به ۸.۵ میلیون تن در سال، مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی را برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی داخلی و خارجی فراهم کرده و می‌تواند به عنوان قطب تجارت و توسعه عمران و آبادانی را به شرق و جنوب شرق کشور هدیه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha