۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85197140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقامات صهیونیست: نتانیاهو هشدارها و تهدیدات را جدی بگیرد

تهران-ایرنا- ادامه و گسترش اعتراضات در سرزمین های اشغالی که به دلیل تغییر قانون قضایی اسراییل وارد هفته سی و دوم خود شده با هشدار مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به نخست وزیر این رژیم همراه بوده و آنها خواستار تعلیق تغییرات قضایی شده اند.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از شبکه ۱۲ صهیونیستی، برخی مقامات در رده فرماندهی دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی با ادامه گسترش روند اعتراضات در سرزمین های اشغالی تاکید کرده اند: ما مطمئن هستم "بنیامین نتانیاهو" تنها شخصی است که می تواند نابسامانی و ناکارآمدی ارتش و دستگاه امنیتی اسراییل را متوقف کند.

آن ها خاطرنشان کرده اند که نتانیاهو باید هشدارها و تهدیدات را جدی بگیرد و تلاش کند که به راه حل برسد و یا اینکه تعلیق تغییرات قضایی را اعلام کند.

مقامات امنیتی صهیونیست همچنین تاکید کرده اند که آسیب های اقدامات نتانیاهو با ادامه و گسترش اعتراضات به دستگاه های اطلاعاتی اسراییل نیز خواهد رسید.

اعتراضات علیه اقدامات جنجالی کابینه تندرو رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و شب گذشته (شنبه) نیز تظاهرات معترضان به قانون اصلاحات قضایی پیشنهادی نتانیاهو برای سی و دومین هفته متوالی در سرزمین های اشغالی برگزار شد.

صهیونیست‌های معترض بار دیگر مخالفت خود را با لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» اعلام کرده و خواستار توقف کامل روند تصویب این لایحه شدند.

معترضان می‌گویند، لایحه تغییرات قضایی پیشنهادی نتانیاهو ضربه سختی به «دموکراسی» ادعایی در رژیم صهیونیستی وارد می‌کند، چرا که تأثیر دادگاه عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را به تعویق بیندازد.

جناح اپوزیسیون معتقد است که این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد.

نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی ادعایی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha