خبرنگاران هرمزگان تجلیل شدند

بندرعباس - ایرنا - به مناسبت ١٧ مرداد روز خبرنگار، مراسم جشن تجلیل از خبرنگاران، عکسان و پیشکسوتان عرصه رسانه هرمزگان به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، استانداری و خانه مطبوعات استان در فرهنگ‌سرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین جشن روز خبرنگار در استان هرمزگان با حضور احسان کرمی معاون سیاسی، امنیتی و استانداری هرمزگان، اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات استان و جمعی از مسوولان و مدیران استان برگزار شد، از اهالی رسانه هرمزگان تجلیل شد.

خبرنگاران برای بهره‌مندی از خدمات در سامانه جامع رسانه ثبت‌نام کنند

خبرنگاران هرمزگان تجلیل شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین تجلیل از خبرنگاران، تنها مرجع خدمات به اهالی رسانه استان را سامانه جامع رسانه‌های کشور معرفی و تاکید کرد: از اصحاب رسانه استان برای بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات باید در این سامانه ثبت نام کنند.

اسمعیل جهانگیری، رسالت اصحاب رسانه در نبرد حق و باطل را سنگین قلمداد کرد و گفت: در این جنگ نابرابر رسانه‌ای باید به مانند دوران هشت سال دفاع مقدس عمل کنیم.

وی درباره مسیر ارزیابی از رسانه‌ها اشاره کرد: جشنواره جامع رسانه‌ای در هرمزگان تحت عنوان «قلم مجاهد» تدارک دیده شده است که طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: سال آینده چهره‌های سال رسانه ای استان را از طریق این جشنواره معرفی خواهیم کرد؛ ضمن اینکه یک جایزه ویژه به نام شهید یوسف دقت، شهید خبرنگار استان هرمزگان در نظر گرفته‌ایم که به عنوان چهره‌ی سال رسانه‌ای انقلاب در استان به برترین فرد در این حوزه تعلق خواهد گرفت‌.

جهانگیری در ادامه موضوع روایت پیشرفت را از دیگر عناوین این جشنواره عنوان و بیان کرد: دشمن به دنبال یاس آفرینی است که می طلبد اهالی رسانه استان جدای از اینکه چشم و گوش مردم در بیان مشکلات هستند، مراقب باشند ابزاری برای سوء استفاده دشمن برای ایجاد یاس آفرینی نباشند.

وی یادآورشد: فرزندآوری و جوانی جمعیت، استکبار ستیزی، حمایت از آرمان فلسطین و مکتب سردار شهید سلیمانی، از دیگر عناوین جشنواره است.

رسیدگی به مشکل مسکن خبرنگاران در اولویت برنامه‌هاست

خبرنگاران هرمزگان تجلیل شدند

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان نیز در این آیین رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و در راس آن مساله مسکن خبرنگاران را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: استاندار به جد پیگیر این موضوع هستند.

احسان کامرانی افزود: از تشکیل تعاونی مسکن خبرنگاران که خواسته‌ای به حق است حمایت می‌کنیم و در صورت تشکیل تعاونی با مساعدت استاندار تخصیص زمین در منطقه مناسب شهر صورت خواهد پذیرفت.

وی، تزریق روحیه امید و امیدآفرینی را مهم‌ترین نیاز جامعه دانست و ابراز کرد: خبر و اطلاع‌رسانی دقیق، بدون غرض و جهت‌گیری در جهت تقویت امیدآفرینی در جامعه و تبیین دستاوردهای نظام فارغ از دولت‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

معاون استاندار هرمزگان یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه را گرامی داشت و یادآورشد: پاسخگویی شفاف و بدون وقفه به خبرنگاران در جهت آگاه‌سازی جامعه و تبیین اقدامات دولت سیزدهم از سوی مدیران استانی الزامی است و مسوولان باید از انتقادهای منصفانه و سازنده خبرنگاران استقبال کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: رسانه‌ها برای افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس به ما کمک کنند.

برای رفع مسکن خبرنگاران چاره اندیشی شود

خبرنگاران هرمزگان تجلیل شدند

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به معطلی چندین ساله مسکن مطبوعات خبرنگاران این استان، از استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست برای رفع مشکل مسکن خبرنگاران اقدام کنند.

علی اکسیر افزود: مرحله نخست مسکن خبرنگاران هنوز تکمیل نشده است و مرحله دوم نیز که شروع شده، به فرم جیم رسیده اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی، اعتماد سازی، انعکاس واقعیت‌ها، نقد سازنده و منصفانه خبرنگاران را نقش اساسی در توسعه و پیشرفت دانست که اگر این حوزه به سمت رکود، انفعال و حاشیه حرکت کرد، انتظار پیشرفت بیهوده است .

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان در پایان رسانه را زبان مردم و انتقال دهنده مشکلات به مسوولان دانست و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فعالان عرصه رسانه استان از استندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر عوامل برپایی این جشن قدردانی کرد.

شهید محمود صارمی در خرداد سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد متولد شد بعد از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد، بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند، مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

محمود در سال ۱۳۷۰ مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد، در سال ۱۳۷۱ در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج کرد. در سال ۱۳۷۵ به عنوان مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف مرکز اسان بلخ واقع در شمال افعانستان انتخاب شد و ۲ سال بعد در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف به دست گروه طالبان کشته شد.

در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha