۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85197283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عصبانیت تل آویو از تعیین سفیر عربستان در فلسطین

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85197283
عصبانیت تل آویو از تعیین سفیر عربستان در فلسطین

تهران-ایرنا- تعیین سفیر عربستان در فلسطین با عصبانیت مقامات تل آویو همراه بود و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با اقدام ریاض اعلام کرد.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از القدس، "الی کوهن"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام عربستان در معرفی سفیر در فلسطین اعلام کرد: تل آویو اجازه نخواهد داد که عربستان هیچگونه دفتر نمایندگی (در سرزمین های اشغالی) افتتاح کند.

وی گفت: سعودی ها با ما هماهنگ نکرده اند، بنابراین اجازه نخواهیم داد که هیچگونه دفتر نمایندگی دیپلماتیک (در سرزمین های اشغالی) داشته باشند.

کوهن در واکنش به اقدام عربستان در تعیین سفیر عربستان نزد تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: عربستانی ها می خواهند این پیام را به فلسطینی ها برسانند که ما شما را فراموش نکرده ایم، اما ما به آنها اجازه نخواهیم داد که کشورهای دیگر (در فلسطین) کنسولگری یا سفارتخانه افتتاح کنند؛ این امر در تناسب با رویکردهای ما نیست.

وزیر خارجه رژیم صیونیستی همچنین در سخنانی که نشان از عمق کینه مقامات تل آویو نسبت به فلسطینی ها و مسلمانان دارد، تاکید کرد: مساله فلسطین مساله اصلی در مذاکرات عادی سازی روابط (میان تل آویو و کشورهای عربی) نیست و حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو پیش از این به توافقات صلح دست یافته است و ثابت کردیم که فلسطینی ها مانعی در برابر صلح نیستند و ما اکنون و قبل از انتخابات آمریکا فرصت رسیدن به توافقی تاریخی را داریم.

منابع خبری روز گذشته (شنبه) از تعیین نخستین سفیر غیر مقیم عربستان سعودی در فلسطین خبر دادند.

مجدی الخالدی مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دیپلماتیک، رونوشتی از استوارنامه ن"ایف السدیری"، سفیر غیر مقیم عربستان سعودی و سرکنسول ریاض در قدس را دریافت کرد.

برپایه این گزارش، اصل استوارنامه به زودی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تقدیم خواهد شد.

این اقدام در مقر سفارت فلسطین در اردن صورت گرفت.

الخالدی پس از این دیدار گفت: ما از سفیر عربستان استقبال و تاکید می‌کنیم که این گام مهم، به تقویت روابط برادرانه قوی و مستحکمی که دو کشور و دو ملت برادر را به یکدیگر پیوند می‌دهد، کمک می‌کند.

وی همچنین از طرف محمود عباس از ملت و رهبری عربستان به خاطر مواضع قاطع ریاض در قبال ملت فلسطین و حمایت این کشور از مساله فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نزدیک به کابینه رژیم صهیونیستی با برداشت کاملا نادرست از اقدام ریاض نوشت: انتصاب سفیر عربستان در فلسطین یک گام تاریخی است.

این رسانه صهیونیست همچنین اعلام کرد: این اقدام حامل پیامی برای اسرائیل است مبنی بر اینکه ریاض در ازای عادی سازی روابط با تل‌آویو خواهان گام‌های مهمی به نفع فلسطینیها است.

السدیری نخستین سفیر عربستان سعودی در فلسطین است که قرار است فعالیت خود را به عنوان سفیر غیرمقیم و از اردن دنبال کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha