نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق گلستان اضافه می‌کند+ فیلم

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان اضافه کرده است که بخش عمده‌ای از نیاز مشترکان را تامین خواهد کرد.

سیداحمد موسوی روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان ضمن تبریک ایام روز خبرنگار اظهار کرد: راه‌اندازی سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول در سفر اول رییس جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ مورد تصویب قرار گرفت و به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است این نیروگاه در مدت سه سال احداث و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در هفته دولت سال جاری با همکاری شرکت برق منطقه‌ای مازندران - گلستان، یک نیروگاه ۱۵ مگاواتی در شهر سیمین‌شهر افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: دولت سیزدهم با اجرای برنامه‌های جامع و مدون جلوی خاموشی‌های مشترکین خانگی را گرفت و امسال در استان توانستیم هزار و ۵۵۰ مگاوات تامین کنیم که این میزان در سال ۱۴۰۰ اندکی بیش از ۹۰۰ مگاوات بود.

وی ادامه داد: با توجه به این احتمال تداوم هوای گرم در هفته‌های آینده و حتی تا پایان تابستان مشترکین مدیریت مصرف برق در منازل و محل کار، این شرکت را در تامین و توزیع برق یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط جوی و گرمای هوا باعث شده تا میزان مصرف برق در استان به مرز هشدار هم برسد.

مدیرعامل شرکت نیروی برق گلستان گفت: در حوزه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی، مزرعه‌های خورشیدی یا نیروگاه‌های کوچک پنج کیلوواتی توسط خانواده‌های تحت پوشش نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد با در اختیار قراردادن تسهیلات، اقدام کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

موسوی اضافه کرد: برق تولید شده توسط این بخش را خریداری و در اختیار مشترکین قرار می‌دهیم و تولید کنندگان برق نیز می‌توانند، از محل درآمدهای ناشی از فروش برق، ضمن پرداخت اقساط، معیشت خود را هم تامین کنند.

وی یادآور شد: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در برنامه‌های دراز مدت انجام خواهد شد.

وی در خصوص نقش و جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در توسعه استان گفت: این خبرگزاری همیشه همراه و کنار ما بوده و این رسانه توانسته، با اطلاع‌رسانی صحیح، به موقع و موثق، در اشاعه فرهنگ مصرف و نیز اطلاع‌رسانی خدمات دولت سیزدهم به مردم، نقش اساسی را ایفا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha