خط و نشان فرمانده انتظامی کرمانشاه برای دارندگان سلاح های غیرمجاز

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: دارندگان سلاح های غیرمجاز باید هرچه سریعتر نسبت به تحویل سلاح های خود به این انتظامی اقدام کنند و در غیر این صورت پلیس به سراغ آنها خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، سردار مهدی حاجیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس ماه ۶ قانون کسانی که اقدام به نگهداری، حمل و خرید و فروش سلاح گرم کنند به ۲ تا پنج سال حبس محکوم می شوند.

وی افزود: کسانی که سلاح گرم و غیرمجاز در منزل نگهداری می کنند فرصت دارند تا سلاح های خود را به مراجع انتظامی تحویل دهند و در این صورت هیچگونه مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد ولی در غیر این صورت پلیس با این تعداد قاطعانه برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه های پلیس در استان جمع آوری اینگونه سلاح های غیرمجاز است که نقش مهمی نیز در کاهش سرقت ها خواهد داشت.

وی گفت: اراذل و اوباش نیز بدانند با هرگونه قدرت نمایی آنها در همان صحنه جرم برابر با قانون برخورد خواهد کرد و در صورت عدم تمکین از قانون در همان محل تنبیه خواهند شد حتی اگر دارای سلاح گرم باشند.

سردار حاجیان در زمینه برخوردر با خرده فروشان مواد مخدر نیز گفت: دستگیری خرده فروشان را این انتظامی در اولویت برنامه های خود قرار داده است و افرادی که اقدام به این کار می کنند حتی اگر بارهای بار نیز دستگیر و آزاد شده باشند نیز بر برخورد ماموران نیروی انتظامی تاثیری نخواهد گرذاشت.

خط و نشان فرمانده انتظامی کرمانشاه برای دارندگان سلاح های غیرمجاز

وی افزود: مکان خرید و فروش مواد مخدر نیز چنانچه تکرار شود به عنوان یک مکان فاسد شناخته شده و پس از کسب دستور قضایی تخریب خواهد شد.

مجازات های مقرر در قانون بازددارنده نیست

سردار حاجیان در ادامه با اشاره به برخی نواقص موجود در قانون نیز گفت: متاسفانه مجازات های مقرر شده در قانون برای برخی جرایم بازدارانده نبوده و قانونگذاران و نمایندگان مجلس باید در این قوانین تجدید نظر کنند.

وی افزود: آنچه در قانون جرم نیست در جامعه ناهنجاری محسوب می شود و مردم از پلیس انتظار دارند در صورت مشاهده آنها دخالت کند در حالی که پلیس تنها می تواند در چنین مواردی تنها تذکر دهد.

۶۳ درصد از سرقت ها جزو سرقت های خُرد است

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: بررسی آمارهای موجود از سرقت های انجام شده در استان نشان می دهد که ۶۳ درصد از سرقت های انجام شده در چهار ماهه نخست امسال جزو سرقت های خُرد بوده است که اگرچه ارزش مالی آنچنانی ندارد ولی متاسفانه موجب ایجاد احساس ناامنی در جامعه می شود.

وی گفت: یکی از مهمترین دلایل بروز این سرقت ها، آسیب های اجتماعی است که سازمان های مربوطه به ویژه در بحث معتادان متجاهر باید برای کاهش آن پای کار بیایند.

سردار حاجیان با بیان اینکه وضعیت کرمانشاه در بحث آسیب های اجتماعی نیاز جدی به بازنگری مسوولان دارد یادآور شد: بدون شک وقوع جرم نتیجه یک آسیب اجتماعی است از اینرو اگر این آسیب اجتماعی کنترل و برای رفع آن راهکاری ارایه نشود وججود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اردوگاه های استان هم اکنون تنها گنجایش هزار و ۱۰۰ معتاد را دارد در حالیکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر معتاد هم اکنون در سطح این شهر وجود دارد که چنانچه ظرفیت آنها افزایش پیدا کند این انتظامی می تواند ظرف ۴۸ ساعت تمامی این معتادان را جمع آوری کند.

خط و نشان فرمانده انتظامی کرمانشاه برای دارندگان سلاح های غیرمجاز

سردار حاجیان با بیان اینکه سرقت های خُرد از زمان جمع آوری این تعداد از معتادان متجاهر به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته است گفت: متاسفانه این افراد پس از ۶ ماه دوباره به جامعه بازگردانده می شوند از این رو اگر در مجموع برای این دسته از معتادان فکری اندیشیده نشود در ۶ ماهه دوم سال سرقت های خرد دوباره افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به ایجاد بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار در مرکز پلیس استان اشاره کرد و یادآور شد: با برنامه های بازدارانده و کارشناسی این انتظامی سرقت های مهم از جمله سرقت از منازل، مغازه ها و خودرو در استان امسال ۱۶ درصد کاهش یافته است.

پلیس در بحث عفاف و حجاب مطابق با قانون عمل خواهد کرد

فرمانده انتظامی کرمانشاه در زمینه بحث عفاف و حجاب نیز گفت: پلیس براساس لایحه ای که در مجلس در حال تصویب است عمل خواهد کرد ضمن آنکه براساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ، کشف حجاب جرم بوده و پلیس براساس قانون در این زمینه عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب استان کرمانشاه مشکل کمتری نسبت به سایر استان های کشور دارد.

سردار حاجیان افزود: گشت های پلیس در مناطق مختلف شهر مستقر بوده و ابتدا اقدام به تذکر لسانی خواهد داد و در صورت عدم اصلاح برابر قانون عمل خواهد کرد.

پلیس با دستگاه ها و سازمان هایی که ترک فعل کرده اند برخورد خواهد کرد

وی در زمینه ترک فعل برخی از دستگاه ها و سازمان ها در انجام وظایفشان نیز گفت: پلیس به سراغ این گونه دستگاه هایی که اقدام به ترک فعل و ایجاد نارضایتی در جامعه کرده اند خواهد رفت.

سردار حاجیان ادامه داد: این اقدام آنها موجب خدشه دار شدن امنیت در جامعه شده و پلیس با جمع آوری ادله و مستندات لازم آنها را به مدعی العموم معرفی خواهد کرد و در این زمینه با جدیت تمام عمل خواهد کرد.

وی در ادامه با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر بین رسانه ها و پلیس گفت: در همین راستا جلسات هم اندیشی با حضور اصحاب رسانه به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha