۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85197334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار: کارگروه ویژه برای حل مشکلات صادرکنندگان زنجانی تشکیل شد

زنجان - ایرنا- استاندار زنجان گفت: برای رفع مشکلات صادرکنندگان استان در بخش‌های مختلف تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ و کارگروهی ویژه در این زمینه راه اندازی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز یکشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، افزود:مشکلات صادرکنندگان به ویژه در حوزه تعهدات ارزی از مسئولان رده بالای کشور و رئیس بانک مرکزی در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: با توجه به افتتاح مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، جلسه‌ای را با حضور فعالان اقتصادی استان در حال برنامه ریزی هستیم تا مشکلات آنها را هرچه سریعتر حل و فصل کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه بهره‌وری موضوعی است که باید به صورت جدی در دستور کار صنعتگران قرار گیرد، گفت: برخی از مشکلات فعالان عرصه تولید و صادرات به تهران منتقل و از آنجا پیگیری می‌شود.

حضور رایزنان از برنامه های بلند مدت اتاق بازرگانی در زنجان است

رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌های بلند مدت اتاق در دوره جدید برنامه ریزی برای حضور رایزنان و سفرا در استان در بلند مدت است.

صمد یوسفی اصل افزود: تسهیل در ارتباط تجار با رایزنان و سفرا از اهدافی است که در این برنامه‌ها دنبال می‌شود.

این مسوول ادامه داد: کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در وقت و برنامه‌های تجار در ارتباط با سفرا و رایزنان نیز از جمله اهداف و برنامه‌های اتاق در راستای حضور سفرا و رایزنان در زنجان است.

وی اظهار داشت: در رویداد اخیر حضور رایزنان اقتصادی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان در زنجان برنامه دیدار چهره به چهره آنها با فعالان اقتصادی استان از سوی اتاق بازرگانی برنامه‌ریزی شد که استقبال گسترده بخش خصوصی را به دنبال داشت.

یوسفی گفت: در حدود ۳۰۰ فعال اقتصادی در بخش‌های مختلف با ثبت‌نام در سامانه تعریف شده در این برنامه حضور پیدا کردند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان ادامه داد: یکی از برنامه های این اتاق معرفی و بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان با حضور مهمانان داخلی و خارجی از جمله سفرا و رایزنان است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان در استان به ویژه در زمینه‌هایی چون تعهدات ارزی و ضمانت نامه‌های صادراتی با مشکلات جدی رو به رو هستند، اضافه کرد: باید به این مشکلات، توجه و پیگیری و حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان خاطر نشان کرد : این استان می‌تواند به عنوان اولین استان نماینده تام الاختیار بانک مرکزی را مستقر و برنامه‌ها و مشکلات را پیگیری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha