۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85197337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سمنان یکی از پنج استان مشمول هشدار خسارت ناشی از تندباد و غبارآلودگی است

سمنان- ایرنا- سازمان هواشناسی پدیده غالب آب و هوایی طی امروز یکشنبه را وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در پنج استان اعلام کرد که سمنان یکی از آنها است و هشدار زرد با این موضوع تا روز چهارشنبه در این استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز یکشنبه به رسانه ها گفت: با توجه به افزایش گرادیان فشار و وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک، هشدار هواشناسی سطح زرد به شماره ۲۵ در استان اعلام می شود که وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای و خیزش گردوخاک در نقاط مختلف استان مهمترین مخاطره آن محسوب می‌شود.

ایرج مصطفوی با هشدار درباره امکان کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط طی روزهای آینده در استان سمنان، ادامه داد: احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط، بنرها تابلوهای تبلیغاتی داربست‌ها، سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، و احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها، مخاطره‌های جدی روزهای آینده است.

به گفته وی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، خودداری عابران پیاده از عبور از حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و خودداری از توقف و پارک خودرو در این نقاط، پرهیز از سم‌پاشی یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع به ویژه در بعدازظهر، استفاده از قیم برای نهال ها، پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و چادرهای مسافرتی و پوشش گلخانه ها، مهمترین توصیه های هواشناسی طی این هشدار زرد است.

سمنان یکی از پنج استان مشمول هشدار خسارت ناشی از تندباد و غبارآلودگی است

وضعیت پنج استان با احتمال بروز خسارت ناشی از تندباد

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی امروز یکشنبه، در جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، فارس، شمال شرق و غرب کرمان، غرب یزد و جنوب خراسان رضوی کیفیت هوا به دلیل خیزش گردوخاک کاهش می‌یابد.

هواشناسی برای سایر مناطق کشور طی امروز جوی پایدار و هوای آفتابی پیش بینی کرده است.

مخاطرات وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا و احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

توصیه می‌شود در استان‌هایی که وزش باد شدید است از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی پرهیز شود.

پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی نیز توصیه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha