۱۹ پایگاه هلال احمر لرستان برای زائران اربعین فعال شد

خرم آباد - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۹ پایگاه امداد و نجات بین شهری برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی استان راه اندازی شد.

" حسین رضا مرادی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در راستای ارایه خدمات هر چه بیشتر به زائران اربعین حسینی، ۱۱ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و مرکز هماهنگی اضطراری، ۱۹ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری در سطح محور های مواصلاتی استان و ۶ پست موقت امداد و نجات بین شهری در نقاط حادثه خیز سراب دوره، ترشاب، اشترانکوه، فیروز آباد، گراب و شاپور آباد راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه یک تیم واکنش سریع و یک واحد آنست (سگ های زنده یاب )در مرکز استان مستقر شده است ادامه داد: همچنین ۴۸۵ نفر نیروی عملیاتی شامل کارکنان، امدادگران و نجاتگران هلال احمر لرستان در طرح اربعین حسینی (ع) همکاری می کنند.

مرادی با بیان اینکه در این راستا از ۲۵ دستگاه آمبولانس استفاده می شود عنوان کرد: به همین منظور ۱۳ دستگاه ست نجات، چهار دستگاه موتورلانس، ۹ دستگاه موتور سیکلت جهت پاسخگویی سریع و مطلوب و ۱۶ دستگاه خودرو کمک دار نیز جهت پشتیبانی تیم های امدادی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه کارکنان ستادی معاونت امداد و نجات استان و تیم های عملیاتی شعب استان در حالت آماده باش قرار دارند گفت: کشیک ۲۴ ساعته مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، به روز رسانی و چاپ نقشه شهرستان ها، پیش بینی اماکن امن به منظور اسکان اضطراری، پیش بینی نقاط حادثه خیز استان و شارژ اقلام اسکان اضطراری از دیگر اقدامات هلال احمر لرستان جهت آمادگی و ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha