۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85197390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خاموشی بی‌برنامه در برخی نقاط شهر کرمان

کرمان - ایرنا - طی چندروز اخیر برق مناطقی از شهر کرمان بدون اعلام قبلی در مقاطع زمانی قبل از ظهر قطع می‌شود و این درحالی است که هوا رو به خنکی گذاشته اما مسئولان شرکت توزیع می گویند مشکل موردی چند پست بوده و درحال حل شدن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا روز گذشته (شنبه) در ۲ نوبت پشت سر هم حوالی ظهر، برق مناطق گسترده‌ای از شهر کرمان از جمله بلوار جمهوری اسلامی و شرف آباد تا برخی دیگر محله ها قطع شده بود که یکبار برق وصل دوباره، قطع و سپس وصل شد که علت این نوسان اطلاع رسانی نشد.

حوالی ظهر امروز نیز دوباره در مناطقی از بلوار جمهوری اسلامی برق قطع و پس از حدود نیم ساعت وصل شد.

تابستان امسال با وجود هوای بسیار گرمی که از اواخر خرداد فضای کشور را در مدت زمانی طولانی تر از دوره های گرم سال های گذشته در بر گرفته بود سبب رکوردشکنی در مصرف برق کشور شد و با پیش بینی های صورت گرفته توسط مسئولان وزارت نیرو بخش خانگی شاهد کمترین قطعی برق در شهر کرمان بود.

با توجه به فروکش کردن هوای گرم و اینکه مصرف سرمایشی عمده بار تابستانی برق را تشکیل می دهد، مصرف برق کاهش پیدا می کند و اختلالات و مشکلات شبکه برق به حداقل می رسد، اما در شهر کرمان قطعی برق در ساعات میانی روز در چند روز اخیر تکرار شده که نیازمند توضیح است.

نگاهی به جدول خاموشی های با برنامه روی سایت شرکت توزیع شمال استان کرمان نیز نشان می دهد که این خاموشی های اخیر بدون برنامه بوده است.

مشکلات شبکه برق در شهر کرمان به قطعی برق محدود نمی‌شود، افت ولتاژ نیز از جمله مشکلاتی است که باعث خسارت به وسائل برق شهروندان می شود.

در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: قطعی برق به صورت فراگیر و گسترده مطرح نیست و گاهی به دلیل فرسودگی و اتفاقاتی که در شبکه رخ می دهد، برق قطع می شود که سریع با اعزام همکاران، این خاموشی ها در زمان کوتاه رفع می شوند.

محمد سلیمانی افزود: برخی خاموشی های اخیر البته مربوط به پست های فوق توزیع در حوزه شرکت برق منطقه ای است که این همکاران به این موارد رسیدگی می کنند.

وی تاکید کرد: امسال به دلیل گرمای بیش از اندازه استفاده از کولر گازی مصرف برق افزایش بیشتری پیدا کرد که همین مساله باعث ماندگاری پیک (اوج)بار تابستانی با وجود کاهش دمای هوا شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان استفاده زیاد از پمپ های آب به لحاظ کمبود و کاهش فشار آب را یکی از دیگر دلایل عمده بالارفتن مصرف برق دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha